سنندج- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت ودرمان سقز گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۲ هزار و ۷۶۶ ماموریت توسط اورژانس پیش بیمارستانی این شهرستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پروین خسروپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی شهرستان سقز با مجموع ۱۰ پایگاه ( پنج پایگاه شهری و پنج جاده‌ای) فعالیت دارد.

وی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۷۶۶ ماموریت انجام گرفته، ۶۸۲ مورد حوادث مرتبط با ترافیک، ۱۳۵ مورد حوادث غیرمرتبط با ترافیک و هزار و ۹۴۹ مورد به سایر موارد از جمله بیماریها ارتباط داشت که در این میان بیماران قلبی و تنفسی در صدر بود.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سقز درباره بیماران اعزامی در این ماموریتها اظهار کرد: هزار و ۶۲۳ بیمار به بیمارستانهای استان اعزام شده و هزار و ۱۴۳ مورد توسط کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی این شهرستان، در محل درمان شدند.

خسروپور ادامه داد: در تیرماه یک دستگاه موتور آمبولانس(موتورلانس) که با همت خیرین تجهیز شده، شروع به کار کرد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت و در مواردی که ساعات اوج ترافیک یا مواردی که طبق نظر کارشناسان واحد مرکز پیام، نیاز به اعزام آمبولانس نیست،

وی ادامه داد: ابتدا موتورلانس به محل اعزام میشود تا اقدامات درمانی اولیه انجام شود و در صورت نیاز آمبولانس هم به محل وارد اعزام می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز گفت: با توجه به شرایط ویژه شهرستان از لحاظ بافت شهری و بازارهای متعدد، امکان ورود آمبولانس وجود ندارد، امیدواریم در آینده نزدیک و با همت خیرین، یک دستگاه موتورلانس دیگر به ناوگان آمبولانس‌های این شهرستان اضافه شود.