۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85159456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شاخص مرگ و میر نوزادان در کردستان کمتر از متوسط کشوری است

سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شاخص مرگ و میر نوزادان قبل از انقلاب در کشور برابر ۱۱۴ در هزار بود که در حال حاضر این رقم ۱۱ و در استان ۹.۵ در هزار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر فریدون عبدالملکی روز سه‌شنبه در دیدار با فرمانده جدید سپاه بیت‌المقدس کردستان، اظهار کرد: امنیت و سلامت ۲ نعمت خداوند هستند که بالهای اصلی دستیابی به توسعه و پیشرفت را تشکیل می دهند.

وی با یادآوری مسوولیت خطیر دانشگاه علوم پزشکی در تامین سلامت آحاد جامعه، افزود: دانشگاه علوم پزشکی کردستان با استفاده از ۶۳۰ خانه بهداشت، ۱۵۴ مرکز جامع خدمات سلامت، ۱۱۵ پایگاه بهداشت، ۶۹ پایگاه فوریت های پزشکی و ۱۶ بیمارستان به مردم استان خدمات سلامت ارائه می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، افق های بسیار روشنی برای حوزه سلامت استان متصور است، اظهار کرد: مقایسه شاخص های حوزه سلامت در قبل و بعد از انقلاب جهش های خیره کننده ای نشان می دهد.

دکتر عبدالملکی با اشاره به وضعیت شاخص امید به زندگی و مقایسه آن با قبل از انقلاب گفت: ارتقای بیش از ۲۰ سال در شاخص امید به زندگی بسیار مهم است که این شاخص‌ها با همکاری و همراهی دانشگاه با سایر دستگاه های خدمات رسان و تاثیرگذار بدست آمده است.

وی گفت: حداکثر ۲۵ درصد از فعالیت های انجام گرفته در دستیابی به پیشرفت در این شاخص ها مرتبط با حوزه سلامت است و مابقی آن در اثر همکاری و هماهنگی سایر دستگاه ها از قبیل آموزش و پرورش، بهزیستی، مخابرات، تامین اجتماعی بدست آمده است.

دکتر فریدون عبدالملکی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه کنترل بیماری کرونا در سه سال گذشته، گفت: کنترل شیوع این بیماری مهلک با تلاش شبانه روزی و اخلاص همکاران حوزه سلامت در کنار اجرای طرح هایی بسیار اثر گذار به ویژه طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج بدست آمد.

وی از فعالیت بیش از ۵۵۰ پزشک متخصص در استان خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته ۹۵ نفر متخصص و ۱۲ نفر پزشک فوق تخصص در استان جذب و بکارگیری شده‌اند که به طور قطح منجر به ارتقای سطح سلامتی مردم می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیمارستان کوثر سنندج را از برکات سفر مقام معظم رهبری به کردستان معرفی و بیان کرد: این مرکز از پیشرفته ترین مراکز درمانی در غرب کشور به شمار می آید.

دکتر عبدالملکی ادامه داد: افتتاح مرکز پیوند مغز استخوان و نیز پت اسکن از جمله پیشرفت های اخیر حوزه سلامت در استان است.

وی ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی، بسیج اساتید و بسیج دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان فعال بوده و در برنامه های سلامت محور خدمات و همکاری های شایانی را از خود به یادگار گذاشته اند.

فرمانده جدید سپاه بیت المقدس کردستان هم گفت: در حوزه سپاه و بسیج استان کردستان آمادگی حداکثری برای حمایت از اجرای برنامه های سلامت محور را داریم.

سردار امان الله گشتاسبی گفت: پیشرفت در حوزه های سلامت و امنیت با همکاری و درکنار هم بودن بدست می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha