ساوه - ایرنا - یازدهمین سوگواره دانش آموزی احلی من‌العسل همزمان با سراسر کشور با حضور دانش آموزان ساوجی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نوجوانان ساوجی روز دوشنبه با حضور در هیات دانش آموزی رهروان ولایت دارالقران مشکات ساوه در سوگواره احلی من العسل به یاد نوجوان بزرگمرد دشت کربلا حضرت قاسم (ع) و فداکاری و از جان گذشتگی او در راه عموی بزرگوارش امام حسین (ع)، با برگزاری عزاداری کردند.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه در اینباره گفت: این مراسم در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و دانش آموزان و الگو گیری ازشهدای کربلا به ویژه جوان رعنای امام حسن مجتبی (ع)، حضرت قاسم ابن الحسن (ع) همه ساله روزششم محرم هماهنگ با سراسر کشور ، مراسم احلی من العسل برای دانش آموزان برگزار می شود.

اصغر قراخانلو افزود امسال نیز علی رقم تعطیلی ادارات و مدارس استان به دلیل آلودگی هوا این مراسم باحضور دانش آموزان ساوجی در سالن اجتماعات شهید حسن دانش دارالقران مشکات و امام خمینی (ره) ساوه برگزار شد.

در این مراسم طوماری مبنی بر محکوم کردن جنایت بزرگ قرآن سوزی در کشور سوئد امضاء شد و دانش آموزان با این کار اعتراض خود را بابت این کار اعلام کردند.

این سوگواره هر ساله در روز ششم ماه محرم به یاد شهید ۱۳ ساله دشت کربلا، حضرت قاسم ابن الحسن (ع) برگزار می شود که برجسته سازی ارزشهای معنوی بالاخص اخلاص، ایثار، گذشت و شجاعت در قالب هیات های عزاداری دانش آموزی از جمله اهداف برگزاری آن است.