سنندج- ایرنا- فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان شیوه استادمحور دانشگاه کردستان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه کردستان، این دانشگاه در راستای اجرای سیاست‌های حمایت از دانشجویان برتر برای ورود به دوره کارشناسی ارشد و دکتری، با استناد به آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد و دکتری به شیوه استاد محور، دانشجو می پذیرد.

بر این اساس، از میان برگزیدگان علمی واجد شرایط دانشگاه کردستان و سایر دانشگاه‌ها در دوره کارشناسی ارشد و دکتری و منحصرا برای موضوعات پیشنهادی استادان راهنما (لیست پیوست) برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشجو پذیرش می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه کردستان مراجعه و شیوه‌نامه و لیست رشته‌ها را مطالعه کنند.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.
دانشگاه کردستان اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.