۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85179727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعدادهای درخشان در دانشگاه کردستان

سنندج- ایرنا- فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان شیوه استادمحور دانشگاه کردستان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه کردستان، این دانشگاه در راستای اجرای سیاست‌های حمایت از دانشجویان برتر برای ورود به دوره کارشناسی ارشد و دکتری، با استناد به آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد و دکتری به شیوه استاد محور، دانشجو می پذیرد.

بر این اساس، از میان برگزیدگان علمی واجد شرایط دانشگاه کردستان و سایر دانشگاه‌ها در دوره کارشناسی ارشد و دکتری و منحصرا برای موضوعات پیشنهادی استادان راهنما (لیست پیوست) برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشجو پذیرش می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه کردستان مراجعه و شیوه‌نامه و لیست رشته‌ها را مطالعه کنند.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.
دانشگاه کردستان اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha