اراک - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: به‌روز رسانی تجهیزات آزمایشگاهی و نوسازی آزمایشگاه درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان، ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

«محسن مرادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۹۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای نوسازی آزمایشگاه و ۳۰ میلیارد ریال نیز برای نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: فرسودگی مکان آزمایشگاه و تجهیزات مربوطه از مشکلات، جهاد دانشگاهی استان است که باید با تامین اعتبار لازم، رفع شود.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: از عمر تجهیزات آزمایشگاهی مرکز درمان ناباروری ۱۰ تا ۱۳ سال می‌گذرد و به روزرسانی آن جزو برنامه‌های اولویت‌دار جهاد دانشگاهی است.

مرادی عدم اطلاع رسانی از خدمات مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری را از دیگر مشکلات این مجموعه، عنوان کرد و افزود: برای افزایش آگاهی مردم از خدمات مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری در استان، طرح غربالگری در تفرش آغاز شد.

وی بیان کرد: لازم است از مراکز درمان ناباروری استان حمایت ویژه صورت گیرد تا از ظرفیت خالی به نحو شایسته استفاده شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.

ساخت مرکز فوق تخصصی درمانی و تحقیقاتی ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی از سال ۸۹ آغاز شد و با راه‌اندازی آن این مرکز به متقاضیان درمانی از استان‌های قم، لرستان و خوزستان خدمات ارایه می‌دهد.