زنجان – ایرنا – مدیر مرکز آموزش ‌و پژوهش‌ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی کارکنان دولت در استان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی، خود دستگاه های اجرایی و با همکاری هفت موسسه مجوز دار به منظور افزایش اثربخشی و کارایی در ارائه خدمات برگزار می‌شود.

سید ناصر موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارتقای سطح کیفی نیروی انسانی، توسعه آگاهی های عمومی، توانمندسازی، روزآمد سازی و توسعه اخلاق اسلامی از دیگر اهداف عمده آموزش بدو و ضمن خدمت کارکنان دولت است.

این مسوول افزود: سال گذشته در مجموع ۴۲ دوره آموزشی در استان زنجان برای کارکنان دستگاههای اجرایی برگزار شد که ۵۳۴ نفر از مدیران ارشد، میانی و پایه و ۸۸۱ نفر از کارکنان دستگاهها در آن دوره ها شرکت کردند.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز تاکنون ۲۰ دوره آموزشی در حوزه های عمومی و تخصصی برای کارکنان دستگاههای اجرایی استان برگزار شده است.

مدیر مرکز آموزش ‌و پژوهش‌ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه هدفگذاری آموزش کارکنان دستگاههای اجرایی بر سه محور راهبردی، میان مدت و کوتاه مدت استوار است، گفت: تدوین برنامه های سالانه آموزشی بر اساس نیازهای احصا شده از دستگاهها، نظارت بر روند برگزاری دوره های آموزشی و برگزاری دوره های آموزش بدو خدمت کارکنان از جمله فعالیت های عمده مرکز آموزش ‌و پژوهش‌ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است.

موسوی افزود: سیاست ما به طور عمده در راستای افزایش سطح کیفی آموزش کارکنان، تعامل هر چه بیشتر با دانشگاههای استان و اتصال بدنه دستگاههای اجرایی به دانشگاهها است.

وی همچنین به برخی چالش های پیش روی آموزش کارکنان دستگاههای اجرایی اشاره کرد و گفت: فقدان بروزآوری دوره های آموزشی، تخصیص نیافتن منابع مالی لازم برای آموزش کارکنان از سوی دستگاهها و نبود ساز و کار انگیزشی لازم در کارکنان برای شرکت در دوره های آموزشی از جمله مسائل پیش رو است که باید برای رفع آنها تدابیر لازم اندیشیده شود.