شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن انتخابات در سالجاری گفت: انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی براساس قانون جدید انتخابات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز چهارشنبه در حاشیه هشتمین جلسه ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: قانون انتخابات با اصلاحاتی همراه شده که مورد موافقت شورای نگهبان قرار گرفته است و به‌زودی برای اجرا، به ستادهای انتخابات استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری جزو استان‌هایی است که در خصوص تمهید مقدمات و ایجاد آمادگی‌های لازم در استان و شهرستان‌های مختلف بین فرمانداران و بقیه عوامل برگزاری انتخابات از ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۱ یعنی یکسال قبل از انتخابات ۱۴۰۲ پیگیر موضوع انتخابات بوده است.

حسین‌میرزایی به حضور فرمانداران شهرستان‌های حوزه‌های انتخابیه چهارمحال و بختیاری در نشست‌های ستاد انتخابات استان اشاره و تصریح کرد: در نشست امروز فرمانداران حوزه انتخابیه بروجن و حوزه انتخابیه شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن حضور داشتند.

وی یادآور شد: فرمانداران ضمن ارائه گزارش در خصوص اقدامات صورت گرفته ، مشکلات را بیان و آسیب‌های انتخابات گذشته و آسیب‌های پیش‌بینی شده در انتخابات پیش‌رو را همراه با راهکارهای رفع آن بیان می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به چهار راهبُرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری انتخابات پیش‌رو، شامل رقابت، امنیت، مشارکت حداکثری و سلامت اظهار داشت: فرمانداران در نشست‌های ستاد انتخابات اقدامات انجام شده در این باره را گزارش می‌دهند.

وی گفت: در نشست‌های ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری آمادگی‌های کسب شده در خصوص شعب اخذ رای و راهکارهای رفع مشکلات این شعب ارائه می‌شود.

حسین‌میرزایی به نتایج مثبت حضور فرمانداران شهرستان‌های هر حوزه انتخابیه در ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: افزایش آموزش‌های مرتبط با انتخابات به‌طور یقین در مؤثرتر شدن برگزاری انتخابات نقش دارد.

وی افزود: اعضای ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری امروز دیدگاه‌ها و نظرهای خود را درباره برگزاری انتخابات سال‌جاری به فرمانداران شهرستان‌های بروجن، شهرکرد، سامان و بن ارائه کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سیاست‌گذاری ستاد انتخابات استان بر این است که تمام تلاشهای ما برای برگزاری انتخاباتی باشد که خداوند، حضرت ولی‌عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی از عملکرد ما در برگزاری آن راضی باشند.

وی یادآور شد: فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اجرایی کردن راهبردهای ایشان شامل رقابت، امنیت، مشارکت حداکثری و سلامت در راستای برگزاری انتخابات پیش‌رو نصب‌العین اعضای ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری است.

حسین‌میرزایی اظهار داشت: آموزش فرمانداران، بخشداران، نمایندگان فرمانداران، معتمدان شعب و کاربران شعب و سایر عوامل برگزار کننده انتخابات از مهم‌ترین اولویت‌های ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های ۱۱ گانه استان به‌شمار می‌رود که متولیان برگزاری انتخابات این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنند.

وی گفت: نکته مهمی که وجود دارد این است که قانون انتخابات با اصلاحاتی همراه شده که مورد موافقت شورای نگهبان قرار گرفته است و به‌زودی برای اجرا به ستادهای انتخابات استان‌ها ابلاغ می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بر این اساس انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه سال‌جاری با قانون جدید برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم در قانون جدید انتخابات این است که پیش‌ثبت‌نام انجام شود و کسانی که تمایل دارند در انتخابات پیش‌رو به‌عنوان داوطلب حضور یابند باید از ۱۶ مردادماه جاری به‌مدت یک‌هفته پیش‌ثبت‌نام در انتخابات را انجام دهند.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: مدارک لازم برای پیش‌ثبت‌نام شامل مدرک تحصیلی، گواهی عدم سوءسابقه، گواهی عدم دوتابعیتی و مشخص بودن وضعیت نظام ‌وظیفه (برای آقایان) و سایر مدارک است که به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: به‌همین منظو هر فردی که پیش‌ثبت‌نام را انجام دهد می‌تواند نسبت به ثبت‌نام قطعی انتخابات براساس ضوابط و مقررات اقدام کند و کسانیکه پیش ثبت‌نام را انجام ندهند امکان ثبت‌نام قطعی را ندارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: افرادی که قصد داوطلبی در انتخابات پیش‌رو را دارند باید از ۱۶ مردادماه جاری به‌مدت یک‌هفته پیش‌ثبت‌نام در انتخابات را انجام دهند.

حسین‌میرزایی تاکید کرد: در ۴۴ سال اخیر هر کجا دشمن برای نظام اسلامی توطئه کرد با رهبری داهیانه امامین عزیزانقلاب اسلامی و با بصیرت، آگاهی و هوشیاری مردم کشور تیرشان به سنگ خورد و به‌طور قطع و یقین مردم عزیز در انتخابات پیش‌رو هم با حضور پُرشور و شعور خود برگ زرین دیگری را رقم خواهند زد.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال‌جاری به‌طور همزمان در کشور برگزار می‌شود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است که چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.