کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:وجود روحیه ایثار و شهادت از ویژگی های ملت ایران است که موجب سربلندی ما در جهان شده و تا این ویژگی وجود دارد از دشمنان هراسی نداریم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس «در سوگ» افزود:امروز می بینیم که یک روستای کوچک در کشور در راه دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ۵۴ شهید اهدا کرده و این مایه مباهات است،صدام وقتی به ایران حمله کرد حضرت امام خمینی(ره) فرمودند امروز تمام کفر به تمام حق حمله کرده و فرمان شرکت در جبهه را صادر کردند،باید روحیه شهادت طلبی را حفظ کنیم.

وی اظهار کرد:در کاشان خانواده هایی داریم که چهار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند و با وجود این روحیه از دشمن هیچ هراسی نداریم.

امام جمعه کاشان بیان کرد:امام حسین(ع) در تحلیلی دلیل حاکم شدن افرادی ازجمله معاویه بر مردم را این موضوع اعلام کردند که مردم جان خود را برای خدا فدا نکردند.

حجت الاسلام حسینی گفت:یزید و مشاورانش امام حسین(ع) را بزرگ ترین خطر برای خود می دید، به فرماندار مدینه دستور داد که اگر امام حسین(ع) با او بیعت نکرد ایشان را به شهادت برساند.

وی اظهار کرد:امام حسین(ع) از مدینه به مکه آمدند و ۱۲۵ روز در مکه ماندند و در این مدت به همه جهان اسلام اعلام کردند که با یزید به هیچ وجه بیعت نمی کنند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: امام حسین(ع) قرآن ناطق است،حاکم کوفه فرد ضعیفی بود و خواص جبهه باطل ازجمله شمر و عمر سعد به یزید نامه نوشتند و از او تقاضای عزل حاکم کوفه را کردند،یزید هم عبیدالله بن زیاد را به عنوان حاکم کوفه منصوب کرد.

حجت الاسلام حسینی گفت:عبیداله بن زیاد با استفاده از پول ، زر و زور و تزویر ۱۸ هزار نفر را پراکنده کردند و اگر این افراد بر پیمان خود استوار می ماندند کوفه به دست امام حسین(ع) می افتاد ، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می فرمایند اگر کوفه در دست امام حسین(ع) می افتاد دگر عاشورا رخ نمی داد.

در این آیین نمایشگاه عکس در سوگ در نمایشگاه سازمان فرهنگی و اجتماعی کاشان افتتاح شد،این نمایشگاه تا ۱۲ مرداد ادامه دارد و علاقمندان می توانند از ساعت هشت تا ۱۲ ظهر برای بازدید اقدام کنند.

در این نمایشگاه ۱۲ عکس با محوریت محرم و آیین ها سنتی عزاداری منطقه کاشان به نمایش گذاشته می شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.