۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85373827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان: جبهه مقاومت جلوه ای از شجاعت علوی است

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:جبهه مقاومت جلوه ای از شجاعت، ایثار و رشادت علوی است و رژیم غاصب صهیونیستی را به زانو درآورده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود:از ۱۵ مهر تا کنون ۱۷۰ بار آمریکا در عراق، سوریه و اردن مورد هجمه مقاومت قرار گرفت.

وی اظهار کرد:پیام حملات جبهه مقاومت این است که ای آمریکا اگر از منطقه بیرون نروی مثل افغانستان با خفت و خواری بیرونت می کنند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:دهه فجر از مناسبت های هفته است، حضرت امام خمینی (ره) در صحیفه خود در جلد ۱۲ صفحه ۴۱۹ فرمودند از ازل تا ابد هیچ روزی به شرافت بعثت حضرت محمد(ص) نمی رسد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: بعثت بزرگترین حادثه تاریخ است که در ۲۷ رجب رخ داده است، مقام معظم رهبری فرمودند انقلاب عظیم ایران استمرار بعثت پیامبر اکرم(ص) است، خداوند به امام راحل( ره) این توفیق را داد که خط مستمر بعثت را پررنگ کند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود:قبل از انقلاب اسلامی شاه کشور ژاندارم منطقه بود یعنی ما نفت را فروخته و در مقابل آن اسلحه آمریکایی وارد می کردیم که در هر نقطه ای از منطقه هر کشوری علیه آمریکا قیام کند ارتش ایران آن مردم را سرکوب کند.

وی اظهار کرد:امسال ۶ هزار نفر در اعتکاف شرکت کردند و ۸۰ درصد آنها جوان بودند و این از برکات انقلاب اسلامی است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:در کمتر از ۲ هفته چهار ماهواره ایران به فضا پرتاب کرد و آمریکا و اروپا ما از این اقدام عصبانی هستند چراکه ۴۵ سال ما را تحریم کرده اند و با این وجود ماهواره ساخته ایم.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: فتح خیبر و جبهه مقاومت از مناسبت های هفته اند، ۲۴ رجب سال هفتم هجری پیروزی در جنگ خیبر رخ داد،پس از چند بار شکست مسلمانان پیامبر اکرم(ص) فرمودند فردا پرچم را وست کسی خواهم داد که خدا و رسولش او را دوست دارند چراکه او فردی است که مرتب حمله کرده اما اهل فرار نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در حکمت ۴۳ نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) از خباب یکی از یارانش تعریف می کند و می گویند خدا ایشان را رحمت کند چراکه با رغبت مسلمان شد و از مکه به مدینه با اختیار هجرت کرد و با قناعت و زاهدانه و مجاهدانه زندگی کرد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: ابن ابی الحدید در شرح این حکمت در جلد ۱۷ شرحش می گوید خباب از فقرا و خوبان مسلمین بود و در جاهلیت آهنگر بود در سال ششم بعثت مسلمان شد، فردی از او پرسید اهل مکه را چگونه دیدی پاسخ داد قریش کمر من را به دلیل مسلمان شدن با آهن گداخته سوختند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: خباب با حضرت علی(ع) در جنگ های مختلف شرکت کرد و پسرش عبدالله توسط خوارج به شهادت رسید و حضرت علی(ع) به خاطر خون او علیه خوارج قیام کرد.

وی افزود:باید افرادی مانند خباب را الگو قرار داده و در راه خدا از اذیت و آزار دشمنان اسلام سرخورده و ناامید نشویم.

امام جمعه کاشان بیان کرد: رحلت آیت الله نمازی از مناسبت‌ های هفته است از حضور پرشور مردم هم در مراسم تشییع در قم و هم در مراسم کاشان تشکر می کنم، مردم منطقه کاشان هم استقبال و هم بدرقه خوبی از خادمانشان دارند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت:مصلی کاشان یکی از باقیات و صالحات مرحوم آیت الله نمازی است.

وی اظهار کرد: شهادت حضرت امام کاظم(ع) و رحلت حضرت ابوطالب از مناسبت های دیگر هفته است، به ابوطالب ظلم شده چراکه گفته می شود او مومن نیست درحالیکه ابن ابی الحدید در جلد ۱۴ بر شرح نهج‌البلاغه در صفحه ۶۵ تا ۸۴ در خصوص ایمان ابوطالب سخن گفته است و می گوید اگر ابوطالب و پسرش علی( ع) نبودند از دین خدا اثری نبود چراکه ابوطالب در مکه از پیامبر(ص) دفاع کرد و حضرت علی(ع) در مدینه.

امام جمعه کاشان بیان کرد:امام کاظم( ع) می فرماید سه چیز موبقات است یعنی آنچه موجب هلاک انسان می شود، شکست پیمان با خدا،ترک سنت و تفرقه بین جماعت و ولایت الهیه هم طول هم عمق و هم عرض در وجود ما دارد و در ولایت طولی باید دستور خدا اجرا شود و عمل صالح بحث ولایت در عمق وجود ماست و ارتباط ما به دیگر مومنان ولایت عرضی است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: دوران بنی عباس دوران اختناق شدیدی بود و وقتی امام‌ صادق(ع) شهید شد منصور دواتیقی به فرماندار مدینه نامه نوشت و گفت ببین وصی امام صادق(ع) چه کسی است و او را بکش و فرماندار مدینه بعد از تحقیق به متصور گفت ایشان پنج نفر ازجمله خودت را، محمد سلیمان فرماندار مدینه،پسر بزرگش عبدالله، پسر کوچکش موسی بن جعفر(ع) و پنجم همسرش حمیده را وصی قرار داده و منصور گفت که این افراد را نمی توان به قتل رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha