اهواز - ایرنا - مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: افزایش رطوبت تا روز یکشنبه هفته آینده با جنوبی شدن جریانات جوی، در نوار ساحلی و مناطق جنوب شرق استان دوراز انتظار نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: تا روز یکشنبه هفته آینده وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در مناطق غربی، جنوبی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان پیش‌بینی می‌شود و شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی افزود: همچنین طی امروز و فردا وزش باد درمناطق جنوبی، غربی و مرکزی در برخی ساعات به صورت متوسط همراه با غبار محلی پیش‌بینی شده است.

سبزه زاری ادامه داد: در شبانه روز گذشته آبادان با ۴۹.۱ و ایذه با ۱۹.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۸.۳ و حداقل ۲۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به تداوم استقرار توده هوای گرم، وقوع دماهای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان و افزایش رطوبت در جنوب شرق و نوار ساحلی استان از پیش از ظهر پنجشنبه هفته جاری تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده هشدار سطح زرد صادر کرده است.