۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85170483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موج گرما و شرجی در خوزستان

۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱
کد خبر: 85170483
موج گرما و شرجی در خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: پدیده شرجی و دمای ۴۹ درجه و بالاتر درجه در هفته جاری بر استان غالب است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا فردا جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی استان می‌شود و به علت استقرار توده هوای گرم حداقل تا اواخر هفته بر روی استان، وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان مورد انتظار است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۵۱.۲ و ایذه با ۲۶.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداقل دمای اهواز ۳۱.۲ و حداکثر ۵۰.۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان از پیش از ظهر پنجشنبه هفته گذشته تا اواخر وقت یکشنبه هفته جاری و ثبت دمای ۵۰ درجه‌ای طی روزهای جمعه و شنبه در مناطق مرکزی، غربی و جنوبی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر اساس این گزارش موج گرما و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در دو هفته اخیر در خوزستان اتفاق افتاده و همچنان ادامه دارد به گونه ای که اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور چند اطلاعیه نسبت به اهمیت این موضوع هشدار سطح زرد و نارنجی صادر کرده است؛ در ۲۴ ساعت گذشته دمای پنج نقطه امیدیه اهواز ، شوش، آغاجاری و رامهرمز از ۵۰ درجه عبور کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha