مرتضی بهزادفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اعتبار به صورت نقدی تخصیص یافته و مختص اجرای این پروژه در خراسان شمالی است.
وی با بیان اینکه در سفر دولت به استان هشت هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح راهسازی بجنورد-جنگل گلستان مصوب شد خاطرنشان کرد: این اعتبار در سال های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ تخصیص می یابد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: سهم سازمان برنامه و بودجه از اجرای مصوبه مزبور تامین هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۲ است که این مهم محقق شد.
به گزارش ایرنا، طرح چهارخطه محور بجنورد- جنگل گلستان ( موسوم به جاده مرگ ) به عنوان تنها محور ارتباطی اصلی خراسان شمالی با استانهای شمالی کشور با گذشت ۱۳ سال به دلیل کمبود اعتبار راکد مانده بود که این طرح با تزریق اعتبار در دولت سیزدهم جان دوباره ای گرفت.
محور چهار خطه بجنورد - جنگل گلستان بخشی از محور سراسری بهشهر – گرگان– مشهد است که سال هاست در این خطه از شمالشرق کشور قربانی می گیرد و در روزهای پیک مسافرت قربانگاه گردشگران می شود.
این محور سراسری بیش از ۵۶۰ کیلومتر طول دارد که ۲۷۲ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی خراسان شمالی قرار دارد. تاکنون بخش زیادی از این محور چهار خطه شده زیر بار ترافیک رفته و تنها ۴۵ کیلومتر از آن در خراسان شمالی باقی مانده است.
اکنون ۲۲ کیلومتر در محدوده تونل تا آرمادلو، چمن بید تا روستای زمان صوفی و نیز ۲ کیلومتر قبل از چمن بید به صورت ۲ طرفه است که البته این قطعات پیمانکار دارد و پروژه در دست انجام است.
این جاده که قطب گردشگری (استان های شمالی) کشورمان را به قطب زیارتی (مشهد) متصل می کند یکی از جاده های پر رفت و آمد محسوب می شود.
این محور علاوه بر اینکه برای مردم خراسان شمالی اهمیت دارد، به عنوان راه ملی و حتی بین المللی دارای اهمیت و سرعت دادن به اجرای آن از مطالبات مردمی است چرا که این مسیر از شرقی ترین مرزها تا غربی ترین مرزهای کشور را پوشش می دهد و ارزش ترانزیتی دارد.
استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.