زاهدان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: امسال در واحدهای مرغداری این استان پنج میلیون و ۸۳۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۴۱ هزار قطعه رشد داشته است.

مهدی حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با این میزان جوجه ریزی حدود ۹هزار و ۹۰۰ تن گوشت مرغ در سیستان وبلوچستان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون سیستان و بلوچستان دارای ۳۲۶ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی فعال است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: هم اکنون با هدف ارتقای ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۲۵۴ واحد مرغداری گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۸۰ درصد در دست ساخت است.

وی ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز در واحدهای مرغداری فعال استان تولید می‌شد که با اسقبال بخش خصوصی و سرمایه گذاری بیش‌ از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تعداد واحدهای مرغداری استان در حال افزایش است.

حسینی افزود: تاکنون ۸۶۰ مورد موافقت اصولی برای راه‌اندازی واحدهای مرغداری در سیستان و بلوچستان صادر شده که تاکنون ۱۰۵ واحد در یک سال اخیر به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی واحدهای مرغداری در دست ساخت در سیستان و بلوچستان بین ۳۰ تا ۹۰ درصد است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد که با توجه به ساخت واحدهای جدید پرورش صنعتی مرغ گوشتی تا پایان امسال‌ ضریب خوداتکایی استان در تولید گوشت مرغ به رشد قابل توجهی برسد.