اصفهان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، امسال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پُرسرعت دسترسی پیدا می‌کنند و تا پایان سال هیچ روستایی بالای ۲۰ خانواری فاقد این امکان نخواهیم داشت.

جعفر مُطلب‌زاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پایان سال جاری تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از محل بودجه "USO" به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره‌مندی روستاهای استان از پوشش تلفن همراه و اینترنت ادامه داد: روند اتصال روستاهای استان از محل بودجه USO(توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) ادامه دارد و با برنامه‌ریزی لازم برای تحقق این امر در استان می‌کوشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان اظهار داشت: ۳۰۰ خانوار شامل ۹۳۰ نفر جمعیت با احداث یک سایت در روستای "صادقیه" شهرستان فریدونشهر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

وی بااشاره به اینکه توسعه اینترنت و فناوری در روستاها زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این مناطق را محقق می‌کند، اضافه کرد: با احداث این سایت در روستای صادقیه، روستاهای "خلیل‌آباد" و "بیجگرد" در بخش مرکزی و دهستان "برف انبار" در شهرستان فریدونشهر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.
مُطلب‌زاده با اشاره به واقع شدن سخت‌گذرترین و محرومترین روستاهای استان در شهرستان کوهستانی و سردسیر فریدونشهر تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم با ارحداث یا ارتقاء سایت‌های همراه، ۱۹ روستای شهرستان با یک هزار و ۱۷۰ خانوار و چهار هزار و ۱۸۴ نفر جمعیت به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت دست یافتند.
وی بیان کرد: پوشش روستایی شهرستان فریدونشهر از ۴۴ درصد در دولت سیزدهم به ۸۰ درصد رسیده است.

شهرستان سردسیر فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت و ۸۵ روستا در ۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار دارد.