آبادان - ایرنا - بازگشت واحدهای تولیدی غیرفعال و راکد به چرخه تولید یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم است  و در این راستا نیز گام‌های مهمی در منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) برای بازگشت به تولید واحدای راکد اتخاذ شده است.

به گزارش ایرنا برداشتن موانع و مشکلات از پیش پای واحدهای صنعتی به عنوان اولویت‌های دولت سیزدهم باعث شد تا تعداد قابل توجهی شغل را نیز به دنبال داشته باشد و برخی از کارگرانی که از کار بیکار شده بودند دوباره دارای شغل شوند.

شرکت شول تجارت اروند در شهرک صنعتی خرمشهر پس از سه سال با پیگیری انجام شده دوباره به چرخه تولید بازگشته با تولید البسه و پتو برای ۱۷۷ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است.

مدیر عامل شرکت شول تجارت اروند در شهرک صنعتی خرمشهر در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:این واحد تولیدی ۱۳۹۶ در زمینه تولید لباس و پتو در شهرک صنعتی خرمشهر فعالیت خود را آغاز کرد و پس از یک سال به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد.

اسماعیل موسایی افزود: با پیگیری و تامین مالی برای شرکت دوباره وارد چرخه تولید شد و هم اکنون با تولید روزانه نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ پیراهن و یک هزار و ۲۰۰ پتو بخشی از نیازهای منطقه و کشور را در این زمینه تامین می‌کند.

وی خواستار تامین منابع مالی برای توسعه تولید این شرکت شد و افزود: بازارهای داخلی با توجه به کیفیت و تنوع محصولات تولیدی این واحد صنعتی استقبال خوبی داشته‌اند اما همواره محدودیت فضا، یکی از چالش های فعالیت این واحد تولیدی است.

موسایی به اشتغال ۱۷۷ نفر در این شرکت تولیدی اشاره کرد و بیان داشت:در صورت تامین فضای بزرگتر و تامین منابع مالی امکان افزایش تولید و ایجاد اشتغال بیشتر در شهرک صنعتی خرمشهر وجود دارد.

نگاه ویژه به اشتغال پایدار در خرمشهر

فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به زیرساخت‌های این شهرستان برای ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان افزود: بندر، گمرک، پایانه مرزی شلمچه، شهرک صنعتی، نیروگاه، شرکت فولاد، رینگ سایپا و سایر شرکت های کشتی سازی نشان از جایگاه خرمشهر در توسعه اقتصادی دارد.

نادر عمیدزاده با اشاره به نگاه خاص و ویژه دولت سیزدهم به شهرستان خرمشهر افزود: در سفر اسفندماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به استان و شهرستان خرمشهر بر توسعه شهرهای خرمشهر و آبادان تاکید شد.

وی بیان داشت: توسعه شیلات و ظرفیت‌هایی همچون طرح شهید احمدیان که ۳۳ درصد تولیدات ماهی گرمابی استان را به خود اختصاص داده است را می توان از مزیت های برجسته فعالیت اقتصادی در این شهرستان دانست.

عمیدزاده با بیان اینکه مهم‌ترین سیاست دولت سیزدهم ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری است، گفت: در سالجاری ایجاد ۲ هزار و ۸۹۲ شغل در خرمشهر هدف گذاری شده است که با بازگشت به تولید برخی از واحدهای راکد و افزایش تولید در کارگاههای فعال این تعداد اشتغال محقق خواهد شد.

بازگشت به تولید چهار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد اروند

مدیرتوسعه و تسهیل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: چهار واحد صنعتی راکد در منطقه آزاد اروند از ابتدای سال جاری با اعطای تسهیلات و تقسیط معوقات بانکی به چرخه تولید باز گردانده شده‌اند.

رضا منظری علت غیرفعال بودن شرکت‌های راکد در منطقه آزاد اروند را کمبود نقدینگی و تامین سرمایه در گردش عنوان کرد و افزود: در پی انعقاد تفاهم نامه با بانک توسعه تعاون به واحدهای تولیدی متقاضی در چند مرحله تسهیلات بانکی اعطا شد.

مدیرتوسعه و تسهیل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در سال جاری با حمایت‌های که انجام می‌شود ۶ واحد دیگر به چرخه تولید باز خواهند گشت تا ضمن رشد تولید، زمینه اشتغالزایی برای بیش از ۲۰۰ نفر فراهم شود.

منظری با اشاره به ۱۵ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد اروند، بیان کرد: تفاهم نامه‌ای با شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رفع مشکلات زیرساخت‌های موجود در شهرک صنعتی آبادان و خرمشهر منعقد شده است.

منظری توسعه زیر ساخت‌ در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد اروند را ضروری دانست و بیان کرد: از جمله این زیرساخت ها آب، برق، گاز و مخابرات است.

وی ظرفیت‌های شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد اروند را مناسب توصیف کرد و گفت: با توجه به وجود زیرساختهای خوبی که در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد اروند وجود دارد ارگان‌های دولتی به ویژه پالایشگاه و پتروشیمی می‌توانند عمده کالا و خدمات خود را از محصولات تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی آبادان وخرمشهر تامین کنند، این اقدام افزایش تولید و همچنین افزایش اشتغال در شهرک‌های صنعتی را در پی خواهد داشت.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۴ هزار و ۷۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو)، در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.

برچسب‌ها