رشت - ایرنا - جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: مردم به صورت قانونی و عرفی مطالباتی دارند و نیروی انتظامی مکلف است مطالبات مردم را طبق قانون پیگیری کند؛ بنابراین این موضوع به طور جدی در دستور کار ما است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار قاسم رضایی روز دوشنبه در دیدار با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در رشت اظهار کرد: به رغم همه توطئه‌ها و فتنه‌ها، کشور و مرزها در امنیت کامل است؛ قبل از ماه محرم،اخبار و اطلاعاتی در ارتباط با فتنه‌ها و تهدیدهای جدی دشمن وجود داشت اما با یاری خداوند و سیدالشهدا(ع) و با اقدامات همه دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی هیچ اتفاق منفی در دهه اول ماه محرم رخ نداد.

وی خاطر نشان کرد: دشمن با تمام قوا و به شدت برای به انحراف کشیدن مسیر عزاداری‌ها و هیات‌ها به صحنه آمده بود، اما هیچ اتفاقی در کشور رخ نداد ضمن اینکه نسبت به ایام مشابه جرایم نیز کاهش یافت.

سردار رضایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از جمله شهیدان حوزه نیروی انتظامی بیان کرد: در سال جاری تعدادی شهید از مجموعه نیروی انتظامی تقدیم شد که هر کدام از آنها سرمایه‌هایی هستند که درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری می کنند.

وی با بیان اینکه در ایام اخیر نیز ۱۰ نفر در مناطق مختلف کشور برای مقابله و مبارزه با ناهنجاران شهید شدند، اضافه کرد: این شهدا برای مقابله با سارقان و قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسیدند و چهار شهید در سیستان و بلوچستان در عملیات تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

سردار رضایی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مدیریت کاری انتظامی در کشور و جامعه با ۲ معضل جدی مواجه است ،اظهار کرد: اطاله دادرسی یکی از معضلات است که علاوه بر اینکه بسیار طولانی است اثرگذار نیست و موجب افزایش جرایم و آزردگی خاطر مردم می‌شود؛ از طرفی کار نیروی انتظامی و قضایی را بیشتر می‌کند و دومین معضل اینست که هزینه جرم هیچ تناسبی با جرم ندارد از این رو هیچ تاثیری بر کاهش جرم نیز ندارد؛ بنابراین علاوه بر نیروی انتظامی‌، دستگاه قضا هم به نوعی در این موضوع گرفتار است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور از نماینده ولی فقیه در استان گیلان خواست تا در دیدارها، ملاقات و مکاتبات موضوع یادشده پیگیری شود ضمن اینکه مجلس ۲ یا سه فوریت ورود کند و ۲ معضل یادشده را حل نماید.

سردار رضایی سلاح غیرمجاز را یکی دیگر از معضلات جدی عنوان کرد و اظهار کرد: برخی از قتل‌های با عصبانیت نیز ناشی از برخورداری از سلاح غیر مجاز است؛ کسی که از این نوع سلاح برخوردار است باید احساس ناامنی کند؛ ساخت سلاح غیرمجاز، حمل و استفاده از آن، تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت با آن جرم است.

وی با بیان اینکه گیلان از مردمان فهیم، مومن و انقلابی برخوردار است، افزود: هشت هزار شهید از این استان تقدیم انقلاب اسلامی شده است که این موضوع نشان از پاسداری و حفاظت مردم از انقلاب اسلامی دارد؛ مطالبات مردم گیلان بر پایه آرامش در بخش های مختلف است که کاملا این مطالبات به جا و صحیح است.

وی با بیان اینکه جامعه باید امنیت و آرامش داشته باشد، هنجارشکنی نباشد و احکام الهی رعایت شود، افزود: درخواست مردم گیلان مبنی بر رعایت شئونات از سوی گردشگران کاملا درست است؛ مردم قانونی و عرفی حق دارند؛ ما هم مکلفیم مطالبات مردم را طبق قانون دنبال کنیم بنابراین این مهم به طور جدی در دستور کار ما است.

اقتدار و آرامش کشور را مدیون تلاش های نیروی انتظامی هستیم

نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز در دیدار با جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: امروز اقتدار و آرامش در مرزها و داخل کشور را مدیون تلاش های نیروی انتظامی و مرزبانی هستیم.

آیت الله رسول فلاحتی با بیان اینکه مجموعه نیروی انتظامی بسیاری از اتفاقات در کشور را سریع خاموش می‌کند به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: پیش از اغتشاشات نیروی انتظامی محبوب بود اما محبوب تر شدند و مردم متوجه مظلومیت آنان هستند.

وی اقتدار و آرامش آفرینی مجموعه نیروی انتظامی را ناشی از تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: اینکه امروز دشمنان، نیروی انتظامی را هدف قرار می دهند دلیل بر اینست که این حوزه به خوبی کار می کند.

وی با بیان اینکه مطالبات مردم به حق است ضمن اینکه همواره باید حق را به مردم بدهیم، اضافه کرد: در کنار برخورد ایجابی با هنجارشکنان باید برخورد سلبی نیز انجام شود.