۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85186325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تناسب جرم و مجازات باید مورد توجه جدی دستگاه قضا باشد

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به عدم تناسب و توازن میان جرم و هزینه‌های مجرم گفت: تناسب جرم و مجازات باید به طور جدی مورد توجه دستگاه قضا قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی روز سه شنبه در مراسم معارفه رییس کل دادگستری گیلان اظهار کرد: تازمانی که بین جرم و مجازات تناسب و توازن وجود نداشته باشد، اثر بازدارندگی چندانی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اطاله دادرسی ها و نارضایتی مردم از طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده های قضایی اضافه کرد: کاهش اطاله دادرسی درخواست مردم است از اینرو باید برای تحقق این مهم تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان به موضوع سلاح‌های غیرمجاز در برخی از استان‌های کشور اشاره کرد و ادامه داد: دستگاه قضا و سایر دستگاه‌ها باید در این ارتباط تدبیر کنند، رفع معضل سلاح های غیرمجاز، عزم ملی می طلبد که باید به تدریج مرتفع شود.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه دستگاه قضا یکی از نهادها، تشکل‌های الهی، دینی و قانونی است که می تواند بستر تمدن سازی را فراهم کند، خاطر نشان کرد: دستگاه قضا ۲ کار اساسی شامل مانع زدایی و بسترسازی را انجام می‌دهد که از اهمیت زیادی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت اظهار کرد: دستگاه قضا موانع فساد اداری، اقتصادی و انسانی را در بردارد، ضمن اینکه این دستگاه در نظام اسلامی می تواند مسیرهای پاک و روشن دیگری را فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: روح امید و رضایت در جمعیت مردمی در صورتی دمیده می شود که مردم مشاهده کنند در عرصه اقتصاد، ادارای و منابع انسانی بی امان با مفسده برخورد می‌شود این مهم تبدیل به رضایت مردم می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه ما موظفیم تا رضایت توده‌ها را جلب کنیم، اضافه کرد: امت اسلامی، پشتوانه نظام اسلامی هستند ضمن اینکه گفتارها و تاکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر رضایتمندی مردم است.

وی با اشاره به سخنانی از امیرالمومنین (ع) که فرمودند اگر عده‌ای از خواص از تو تعریف کنند اما توده‌ها از تو ناراضی باشند، خشم توده ها موجب از بین رفتن رضایت عامه می شود، اضافه کرد: بنابراین باید تمام تلاش ما جلب رضایت مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در ادامه اساس حکومت اسلامی را به منظور تمدن سازی اسلامی دانست و اضافه کرد: احکام الهی اسلامی و تشریحی اسلام به ویژه احکام قضایی برای میل به تمدن اسلامی است.

در این مراسم حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی به عنوان مدیرکل دادگستری استان گیلان معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha