شیراز-ایرنا- توسعه و تعویض بیش از ۱۵ کیلومتر شبکه و خطوط انتقال آب شیراز از جمله اقداماتی است که با هدف حل مشکل تنش آبی تابستانه در این کلانشهر اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا، مشکل خشکسالی و کمبود آب شُرب در بسیاری از مناطق شیراز طی سال‌های اخیر شرایط دشواری را برای مردم این کلانشهر ایجاد کرده و امسال این مشکل به دلیل گرمای بیش از اندازه هوا دوچندان شده است.

شبکه‌های فرسوده معضلی برای هدر رفت آب

در حال حاضر مردم شیراز برای تامین آب شرب به عنوان ضروری‌ترین نیاز خود با معضل اساسی مواجه هستند، لذا بکارگیری راهکارهای اساسی برای جلوگیری از هدر رفت آب به مهمترین دغدغه مردم و مسئولان در این کلانشهر تبدیل شده است.

این در حالیست که یکی از مهمترین عوامل هدر رفت آب در شرکت های آب و فاضلاب، وجود شبکه‌های فرسوده در سطح شهرها و روستاهاست.

شبکه‌های فرسوده آب شرب به شبکه‌هایی گفته می‌شود که بیش از ۳۰ سال عمر دارند و در حال حاضر به دلیل عمر بالا فرسوده شده و دچار حوادث، ترکیدگی و هدر رفت آب می شوند.

بر همین اساس شرکت آب و فاضلاب شیراز تمام تلاش خود را برای توسعه و تعویض شبکه و خطوط انتقال آب در شیراز بکار گرفته است.

اقدامات انجام شده برای توسعه و تعویض شبکه‌ و خطوط انتقال آب

ربیس هیات‌ مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز دوشنبه در این باره گفت: در این کلانشهر عملکرد شرکت از ابتدای سال تاکنون در اجرای توسعه و تعویض شبکه و خط انتقال آب به ۱۵ هزار و ۵۱۴ متر رسیده است.

بهمن بهروزی افزود: ۶ هزار و ۱۳۵ متر توسعه شبکه در امور شهری و هزار و ۶۲۴ متر خط انتقال اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت آبفا شیراز اضافه کرد: در بخش تعویض شبکه هفت هزار و ۶۹۱ متر و تعویض خط انتقال نیز ۶۴ متر انجام پذیرفته است.

پیش از این هم شناسایی انشعاب‌های آب غیرمجاز برای کاهش تنش آبی تابستانی در این شهرستان در دستورکار قرار گرفت و با شناسایی چهارهزار و۵۸۴ فقره انشعابات غیرمجاز آب در شیراز شرایط تبدیل چهار هزار و ۱۳۹ فقره از این انشعابات به انشعاب مجاز فراهم شد.