رفع دوگانه کم‌آبی و هدررفت آب در شیراز؛ اجرای ۳۲کیلومتر توسعه شبکه و خط انتقال

شیراز-ایرنا-استان فارس در شرایط کنونی با معضل دوگانه کم‌آبی و هدررفت آب مواجه است و برای رفع این مشکل، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۳۲کیلومتر توسعه شبکه و خط انتقال آب در شیراز انجام ‌شده که از این میزان ۱۹ کیلومتر در بخش شهری و ۱۳.۶ کیلومتر در بخش روستایی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بحران خشکسالی و معضل کمبود آب شُرب در بسیاری از مناطق شهر شیراز طی سال‌های اخیر شرایط دشواری را برای مردم این کلانشهر ایجاد کرده به گونه‌ای که برخی شهروندان هنوز هم برای تأمین آب شرب به عنوان ضروری‌ترین نیازشان با معضل اساسی مواجه هستند.

بدین ترتیب بکارگیری راهکارهای اساسی برای جلوگیری از هدر رفت آب به مهمترین دغدغه مردم و مسئولان در این کلانشهر تبدیل شده است.

این در حالیست که یکی از مهمترین عوامل هدر رفت آب در شرکت های آب و فاضلاب، وجود شبکه‌های فرسوده در سطح شهرها و روستاهاست؛ شبکه‌های فرسوده‌ای که بیش از ۳۰ سال عمر دارند و در حال حاضر به دلیل عمر بالا فرسوده شده و دچار حوادث، ترکیدگی و هدر رفت آب می‌شوند.

لذا متولیان امر در این حوزه تمام تلاش خود را برای توسعه و تعویض شبکه و خطوط انتقال آب در شیراز بکار گرفته‌اند.

اخیراً هم رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز از اجرای ۳۲.۶ کیلومتر توسعه شبکه و خط انتقال آب در کلان‌شهر شیراز خبر داده و اعلام کرده که از این میزان توسعه شبکه و خط انتقال آب ۱۹ کیلومتر در بخش شهری و ۱۳.۶ کیلومتر در بخش روستایی صورت گرفته است.

رفع دوگانه کم‌آبی و هدررفت آب در شیراز؛ اجرای ۳۲کیلومتر توسعه شبکه و خط انتقال

بهمن بهروزی افزود: اقطار خطوط انتقال اجراشده ۶۰۰ ، ۸۰۰ و هزار میلی‌متر و از جنس فولادی و GRP است.

وی ادامه داد: توسعه شبکه و خط انتقال در مناطق کمربندی دراک، کمربندی جنوب، شهر صدرا و همچنین روستاهای الحاقی انجام‌گرفته و همچنان ادامه دارد.

سالانه اعتبارات بسیاری صرف تأمین آب می‌شود که با توجه به لزوم حفاظت از منابع آبی و پرهیز از اسراف آن، ضرورت دارد که بخشی از این مبالغ در بخش توسعه شبکه‌های آب و جلوگیری از هدررفت این مایه حیات هزینه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha