مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: میاندوآب با حداکثر دمای ۳۸ درجه، گرمترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته بود.

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روند افزایشی دمای هوا در این منطقه با جنوبی شدن جریانات جوی از روزهای پایانی هفته گذشته آغاز شده و تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت و در این مدت ضمن جوی آرام در بیشتر مناطق جنوب آذربایجان‌غربی گرمای تابستانی حاکم خواهد شد.

وی اضافه کرد: احتمال دارد طی این مدت دمای هوا در برخی مناطق به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد برسد که این شرایط در این منطقه و در این فصل از سال طبیعی است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته اشنویه و تکاب با حداقل دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد، خُنک‌ترین شهرها و میاندوآب با حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۸ و ۳۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.