شیراز-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ارسنجان با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی جنگلبانان، بیان کرد: این گمنامان منابع طبیعی در خط مقدم حفاظت از میراث طبیعی هستند.

به گزارش سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان، حسن خسروانیان در آیین گرامیداشت روز جنگلبان در این شهرستان، بیان کرد: اگر خاکی هست که درخت را درآغوش بفشارد به خاطر قدرت دستان جنگلبانان است و نفسی که می کشیم مدیون تلاش این عزیزان است.

وی با بیان اینکه درختان مثل پرندگان نیستند که با آتش گرفتن جنگل کوچ کنند بلکه درختان می مانند اما نمی توانند جنگل را نجات دهند، گفت: هر درخت می تواند بهانه ای برای زیباتر شدن محیط پیرامونی ما باشد که باید در حفظ و حراست از جنگل ها تلاش کنیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که ۹ مرداد هرسال به نام روز جهانی جنگلبان نامگذاری شده است، لازم بود با برگزاری آیین این روز بزرگ، از دست اندرکاران عرصه های منابع طبیعی تجلیل شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: در این شهرستان همواره به لحاظ برخورداری از فرهنگ غنی حفاظت از منابع طبیعی و دوستدار طبیعت، زبانزد خاص و عام بود و در زمینه های مختلف حفاظتی مورد توجه مردم و مسئولان دلسوز قرار گرفته است و حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان در مراسم روز جنگلبان، مایه مباهات و افتخار و امری بدیهی است.

خسروانیان با اشاره به برنامه های گرامیداشت روز جنگلبان در ارسنجان یادآور شد: ارایه گزارش عملکردی اداره در یکسال اخیر، حضور در منزل یکی از پیشکسوتان و همکار بازنشسته دارای کسالت و اهدای لوح سپاس و شاخه گل، حضور در گلزار شهدای روستای دهنو و نثار شاخه گل یادبود همراه با قرائت فاتحه، حضور در منزل شهید ، اهدای لوح تقدیر صادر شده از سوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس به امام جمعه شهرستان و اهدای جوایز و تجلیل فرماندار از رییس و همکاران مجموعه اداره از اهم اقدامات صورت گرفته در روز جهانی جنگلبان است.

وی با تشکر از آحاد مردم طبیعت دوست و با فرهنگ که با ابراز احساسات و اهدای شاخه گل و پخش شیرینی و ارسال پیام های متعدد از خادمان خود در منابع طبیعی تقدیر کردند، از درگاه خدای متعال خواستار عنایت ویژه در جهت توفیق خدمت مضاعف به مردم و طبیعت متعلق به نسل‌های آینده شد.

امام جمعه ارسنجان نیز در دیدار رییس و کارکنان اداره منابع طبیعی شهرستان، با قرائت آیاتی از قرآن کریم در خصوص اهمیت توجه به منابع طبیعی و اشاره به برخورداری شهرستان از سرانه خوب جنگل، از رییس و کارکنان این اداره تقدیر کرد و خواستار استمرار فعالیت های مرتبط با حفاظت از عرصه های فعلی منابع طبیعی شد.