زاهدان- ایرنا- شهردار زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی ساخت سه تقاطع غیر همسطح در شهر زاهدان با اعتباری بیش از یک‌هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: تعدادی از این تقاطع ها به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

محمد امیر براهویی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور روان سازی ترافیک در زاهدان و رفاه حال شهروندان سه تقاطع غیرهمسطح همزمان در حال ساخت است و تجهیز کارگاه شده‌اند.

وی افزود: تقاطع زیباشهر واقع در میدان خاتم به صورت مشارکتی با راه آهن در حال ساخت است که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد مواجه بوده و تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

شهردار زاهدان ادامه داد: تقاطع شهید آیت الله سلیمانی واقع در میدان کارگر نیز با پیشرفت ۴۰ درصدی روبرو بوده و امید است که تا پایان سال افتتاح و به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: تقاطع میرحسینی و طباطبایی به عنوان سومین تقاطع با پیشرفت ۱۰ درصدی روبرو است تمام تلاش ما بر این است تا در بازه زمانی ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

براهویی با بیان اینکه اعتبات این تقاطع ها بیش از یک‌هزار میلیارد تومان برآورد شده است، خاطرنشان کرد: زاهدان بر اساس طرح جامع ترافیک باید دارای هفت تقاطع غیرهمسطح باشد که تاکنون یک مورد دارد، و سه تقاطع فوق نیز در دستور ساخت است.

وی گفت: تسهیل دسترسی و توسعه حمل و نقل به منظور کاهش گره‌های ترافیکی از موارد مورد توجه برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان است که در اولویت قرار دارد.

برچسب‌ها