دزفول- ایرنا- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول گفت: تصویب قانون جامع نظام رسانه‌ای کشور که چندین سال است تدوین شده باعث انجام اقدامات لازم در راستای همگرایی فعالیت‌های رسانه‌ای می‌شود.

علیرضا چرخابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برخی کمبودهای قانون مطبوعات فعلی درخصوص فعالیت رسانه‌ها و خبرنگاران افزود: برخی کاستی‌های فعلی قانون مطبوعات درخصوص ورود علاقه‌مندان به حوزه خطیر خبر و اطلاع‌رسانی باعث شده تا سازوکار مشخصی در این حوزه نداشته باشیم لذا شاهد چندگانگی و ناهماهنگی در این عرصه هستیم.

وی با اشاره به وضعیت و رتبه رسانه‌های شهرستان دزفول در ارزیابی سامانه جامع رسانه‌های کشور خواستار تلاش جدی فعالان حوزه رسانه و انجام کار تخصصی مبتنی بر اخلاق و منشور حرفه‌ای کار رسانه‌ای شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول اضافه کرد: این اقدامات موجب ارتقای کیفی اخبار و گزارش‌های تولیدی و حرکت در مسیر صحیح اطلاع‌رسانی فعالان این حوزه خطیر می‌شود.

چرخابی ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای شهرستان دزفول گفت: در راستای ایجاد وحدت رویه و هم‌گرایی و کیفی سازی برنامه تجلیل وحسب مصوبه شورای فرهنگ عمومی دزفول، این آیین در قالب یک برنامه منسجم و با مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در دزفول برگزار می‌شود.

چرخابی بیان کرد: آیین تجلیل از خبرنگاران بدلیل برگزاری مراسم روز خبرنگار در مرکز استان در روز ۱۷ مرداد و حضور برخی از خبرنگاران شهرستان دزفول در این مراسم روز چهارشنبه ۱۸ مرداد دردزفول برگزار و در این مراسم از یکسال زحمات خبرنگاران بخش‌های مختلف رسانه‌های شهرستان دزفول تجلیل به عمل می‌آید.

وی از امام‌جمعه، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول و سایر دستگاه‌ها و ادارات شهرستان که در برگزاری و حمایت از برنامه مراسم روز خبرنگار نقش دارند، قدردانی و تشکر کرد.

۱۷ مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به دست اعضای گروه تروریستی طالبان در مزار شریف افغانستان به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.