تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ ونزوئلا از توافق مقام‌های این کشور حوزه کارائیب و چین برای افزایش تلاش‌ها در راستای ارتقای همکاری‌های دو کشور در زمینه فرهنگی به بالاترین سطح خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای اسپوتنیک موندو، ارنستو ویِگاس (Ernesto Villegas) وزیر فرهنگ ونزوئلا با انتشار پیام و تصاویری از طریق صفحه توییتر خود اعلام کرد: امروز افتخار میزبانی از سفیر جمهوری خلق چین، دوست خوبم لان هو (Lan Hu) را داشتم که با او دستورکار همکاری‌های فرهنگی میان کشورهایمان را بررسی کردیم. بر احساس دوستی خود با ملت چین تاکید کردیم و بر تلاش برای به حداکثر رساندن سطح مبادلات در این زمینه توافق کردیم.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مورد روابط کاراکاس- پکن تاکید کرد که روابط دوجانبه به بهترین سطح اعتماد و همکاری در کل تاریخ خود رسیده است.

برقراری روابط دیپلماتیک میان کاراکاس و پکن به سال ۱۹۷۴ برمی‌گردد؛ در سال ۲۰۰۱ کمیسیون مشترک سطح عالی ونزوئلا- چین ایجاد شد که زمینه برای دستیابی به موافقت‌نامه‌های همکاری در زمینه‌های مالی، انرژی، آموزشی، کشاورزی، فرهنگی و بهداشتی، علم و فناوری، نفت و هوافضا را فراهم کرد.

افزایش چشمگیر دیدارهای رسمی مقام‌های عالی رتبه و رشد تصاعدی تعداد موافقت‌نامه‌های امضا شده بین دو کشور گواه تقویت چشمگیر روابط دوجانبه در دو دهه نخست قرن بیست و یکم است.