تلاش برای ترور «مادورو» در سال ۲۰۱۸؛ وقتی امپریالیسم پا را از گلیم خود فراتر می‌گذارد

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری ونزوئلا با یادآوری تلاش نافرجام ترور او در سال ۲۰۱۸، بار دیگر «امپریالیسم» را به گذشتن از حد و حدود خود برای در هم شکستن انقلاب بولیواری متهم کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا با انتشار ویدیویی از اتفاقات چهارم اوت ۲۰۱۸ (۱۳ مرداد ۱۳۹۷) در صفحه توییتر خود نوشت: امروز پنجمین سالگرد روزی است که امپریالیسم و ‌نوکرانش پا را از گلیم خود فراتر گذاشتند و نقشه ترور من و در نتیجه شکستن انقلاب را اجرا کردند. به لطف قدرت مردم بولیواری، آن‌ها نمی توانند و هرگز نخواهند توانست.

در آن روز، دو پهپاد مدل DJI M۶۰۰ بسیار نزدیک به تریبونی که مادورو در حال سخنرانی به مناسبت هشتاد و یکمین سالگرد تاسیس گارد ملی بولیواری (GNB) بود، منفجر شد. چنان که تصاویر پخش شده از تلویزیون نشان می‌دهد، سربازانی که در بلوک‌ها به صحبت‌های رئیس‌جمهوری گوش می‌دادند، به محض اینکه صدای آژیر خطر شنیده شد، دویدند و مادورو بلافاصله توسط ماموران امنیتی از صحنه خارج شد.

مادورو، خوان مانوئل سانتوس (Juan Manuel Santos) رئیس‌جمهوری سابق کلمبیا را به طراحی این سوءقصد با همکاری آمریکا متهم کرد.

سه روز پس از این حمله، ۱۷ متهم این اقدام دستگیر و به تروریسم و ‌خیانت و سایر جرایم متهم شدند.

خورخه رودریگس رئیس مجلس ملی ونزوئلا پیشتر اعلام کرد: ما مدارکی در دست داریم که نشان می‌دهد شرکت امنیتی آمریکایی CTU به ریاست آنتونیو ایتریاگو که در ترور رئیس‌جمهوری هائیتی دست داشته است، در نقشه ترور مادورو در چهارم اوت سال ۲۰۱۸ (۱۳ مرداد ۹۷) نیز دخیل بوده است.

تلاش برای ترور مادورو در سال ۲۰۱۸ و در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا رخ داد و چشم‌داشت به منابع، هراس از شکل‌گیری اتحادهای استراتژیک ضدآمریکایی و حمایت مالی و معنوی از جبهه اپوزیسیون برای زمین زدن دولت‌های مخالف آمریکا را می‌توان سیاست همیشگی کاخ سفید در قبال ونزوئلا دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha