تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تکواندو ایران که هدایت تیم دانشجویان را نیز بر عهده دارد، گفت: یونیورسیاد چنگدو آزمون مهمی برای ما بود که خوشبختانه به اهدافمان در آن دست یافتیم.

بیژن مقانلو در خصوص عملکرد شاگردانش در یونیورسیاد چنگدو، بیان کرد: این مسابقات دارای اهمیت بالایی است و اکثر قهرمانان مطرح جهان و المپیک در آن به میدان رفتند.

وی افزود: خوشبختانه بازیکنان ما عملکرد خوبی در این مسابقات داشتند و به مدال‌های رنگارنگی دست یافتند. آنها با تمام وجود در شیاپچانگ به میدان رفتند و بسیار خوشحالم که هم موجب شادی مردم و اهالی ورزش شده و هم توانستند امتیازات خوبی را برای رنکینگ جمع‌آوری کنند.

سرمربی تیم دانشجویان ایران، بیان کرد: مسابقات مهم و متعددی پیش‌رو داریم که با توجه به کمبود زمان، باید نقاط قوت بازیکنان را بیش از گذشته تقویت کنیم و همچنین ضعف‌های آنها را برطرف سازیم.

وی در مورد اتفاقات عجیبی که برای آرین سلیمی در فینال وزن منهای ۸۷ و در مبارزه برابر نماینده میزبان رخ داد تا مدال طلای او به نقره تبدیل شود، توضیح داد: او در فینال تمام تلاش را به کار گرفت اما داوران در اتفاقی نادر، چهار بار امتیازی‌های او را پاک کردند و با اخطارهایی که می دادند ما را شگفت زده کردند.

مقانلو گفت: سلیمی تا ثانیه های آخر جنگید که واقعا از او تشکر می کنم اما برخی از موارد واقعا دست ما نیست.

سرمربی تیم دانشجویان ایران در خصوص نایب قهرمانی تیمش در بخش تیمی، تصریح کرد: چهار روز مسابقات خوبی را پشت سرگذاشتیم و فقط برای اینکه بتوانیم تعداد مدال های کاروان ایران را افزایش دهیم در بخش تیمی حضور یافتیم.

وی ادامه داد: تعدادی از تکواندوکاران در این مسابقات آسیب دیدند به خصوص در دیدار دوم بخش تیمی که آرین سلیمی دچار آسیب دیدگی شد و ما در مسابقه سوم نتوانستیم تمرکز کافی داشته باشیم.

مقانلو افزود: در دیدار فینال آرین سلیمی با اینکه از ناحیه دنده دچار آسیب دیدگی بود اما وارد زمین شد و این برای ما بسیار ارزشمند بود.

مقانلو خاطر نشان کرد: از عملکرد کلی تیم رضایت دارم اما نقاط ضعفی داریم که باید آن ها را بر طرف سازیم.