تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان ابری و گاهی غبار آلود است که به تدریج با افزایش سرعت وزش باد بر میزان گرد و غبار افزوده می‌شود.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ناپایداری های جوی در استان انتظار می رود، افزود: این شرایط موجب رگبار پراکنده باران و رعد و برق خواهد شد که در این خصوص هشدار زرد هواشناسی برای استان صادر شده است.

وی یادآور شد: بر این اساس از هم استانی ها درخواست می شود از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و تاسیسات غیر مستحکم خودداری کنند.

سلطانی دمای فعلی هوای زنجان را ۲۳ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۶ و ۳۲ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۳ درجه، خرمدره ۱۶ و ۳۴ درجه، آببر ۲۱ و ۳۵ درجه، سلطانیه ۱۵ و ۳۱ درجه، قیدار ۱۹ و ۳۷ درجه و ماهنشان ۱۹ و ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.