بیرجند- ایرنا- رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: از ابتدای امسال ۲۱ مورد عملیات زنده‌گیری مار در محدوده‌های شهری و خارج محدوده خدمات توسط نیروهای آتش نشانی بیرجند انجام شده است.

علی حیاتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این آمار سه مورد خارج از محدوده شهری، ۶ مورد منطقه ۲ شهری و ۱۲ مورد منطقه یک شهری بوده است.

وی اظهار کرد: از بین ۲۱ مورد مشاهده مار یک مورد در وسایل نقلیه، یک مورد ضایعاتی، یک مورد باغ و ۱۷ مورد منزل مسکونی بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با بیان اینکه در فصول گرم سال مشاهده مار بیشتر است گفت: از آماری که امسال در بحث عملیات‌های آتش نشانی برای زنده‌گیری مار ثبت شده هشت مورد در تیرماه، هفت مورد مرداد، پنج مورد اردیبهشت و سه مورد فروردین مشاهده شده است.

وی تاکید کرد: نیروهای آتش‌نشانی بعد از اعزام با تجهیزات و لوازم مخصوص مار را زنده‌گیری و در خارج از محدوده شهری در طبیعت رها می‌کنند.

حیاتی افزود: در صورت مشاهده مار شهروندان خونسردی خود را حفظ کرده و با شماره ۱۲۵ تماس حاصل کنند تا نیروهای آتش نشانی برای زنده‌گیری اعزام شوند.

وی یادآور شد: از آنجایی که نیروهای آتش نشانی در محدوده شهری موظف به خدمات‌رسانی هستند نهایت تا پنج دقیقه زمان اعزام طول می‌کشد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: همچنین ۶۹ مورد زنده‌گیری دیگر حیوانات موذی از ابتدای امسال توسط نیروهای آتش نشانی در شهر بیرجند انجام شده است.