۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85190423
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش نشانی بیرجند ۲۱ مورد عملیات زنده‌گیری مار انجام داد

بیرجند- ایرنا- رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: از ابتدای امسال ۲۱ مورد عملیات زنده‌گیری مار در محدوده‌های شهری و خارج محدوده خدمات توسط نیروهای آتش نشانی بیرجند انجام شده است.

علی حیاتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این آمار سه مورد خارج از محدوده شهری، ۶ مورد منطقه ۲ شهری و ۱۲ مورد منطقه یک شهری بوده است.

وی اظهار کرد: از بین ۲۱ مورد مشاهده مار یک مورد در وسایل نقلیه، یک مورد ضایعاتی، یک مورد باغ و ۱۷ مورد منزل مسکونی بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با بیان اینکه در فصول گرم سال مشاهده مار بیشتر است گفت: از آماری که امسال در بحث عملیات‌های آتش نشانی برای زنده‌گیری مار ثبت شده هشت مورد در تیرماه، هفت مورد مرداد، پنج مورد اردیبهشت و سه مورد فروردین مشاهده شده است.

وی تاکید کرد: نیروهای آتش‌نشانی بعد از اعزام با تجهیزات و لوازم مخصوص مار را زنده‌گیری و در خارج از محدوده شهری در طبیعت رها می‌کنند.

حیاتی افزود: در صورت مشاهده مار شهروندان خونسردی خود را حفظ کرده و با شماره ۱۲۵ تماس حاصل کنند تا نیروهای آتش نشانی برای زنده‌گیری اعزام شوند.

وی یادآور شد: از آنجایی که نیروهای آتش نشانی در محدوده شهری موظف به خدمات‌رسانی هستند نهایت تا پنج دقیقه زمان اعزام طول می‌کشد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: همچنین ۶۹ مورد زنده‌گیری دیگر حیوانات موذی از ابتدای امسال توسط نیروهای آتش نشانی در شهر بیرجند انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha