ارومیه - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌غربی گفت: با پایان عملیات امدادرسانی در شهرستان‌های سیل زده چایپاره و خوی، امدادگران این جمعیت به ۱۱۲ نفر گرفتار در سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

حمید محبوبی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر بارش باران سیل آسا در شمال آذربایجان غربی، شهرستان‌های چایپاره و خوی دچار سیل شدند که کار امدادرسانی از عصر جمعه گذشته برای رفع آبگرفتگی منازل و برخی معابر و بخش‌ها آغاز و بلافاصله تیم‌های عملیاتی امدادی به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

وی اظهار کرد: به دنبال وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان چایپاره، ۹ تیم عملیاتی از این شهرستان در سه روستای بسطام، بابل آباد، تاج خاتون و همچنین سطح شهر قره ضیاالدین(چایپاره) اعزام و اقدام به تخلیه آب ۱۵ منزل مسکونی کردند.

محبوبی با اشاره به ارزیابی خسارت اولیه ادامه داد: در روستاهای بسطام، بابل آباد و تاج خاتون شهرستان چایپاره پس از ارزیابی منازل مسکونی به چهار خانواده آسیب دیده به استعداد ۱۶ نفر اقلام زیستی و غذایی تحویل داده شد.

وی گفت: در سه روستای الند، گوهران، بولاماج و سطح شهر در شهرستان خوی، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان خوی به همراه پایگاه امداد و نجات شهرستان چالدران در قالب ۶ تیم عملیاتی به ارائه خدمات امدادی و بشر دوستانه پرداخته و اقدام به تخلیه آب چهار منزل مسکونی کردند.

محبوبی با تقدیر از امدادگران هلال احمر اضافه کرد: این عملیات ۲ روزه در شهرستان‌های چایپاره و خوی با مشارکت ۱۵ تیم عملیاتی به استعداد ۵۶ نفر انجام و پس از ارائه خدمات لازم عملیات به اتمام رسید.

به گزارش ایرنا، در این حادثه ۱۹۲ نفر از سیل و آبگرفتی در شهرستان‌های مورد اشاره دچار حادثه شدند که از این تعداد به ۱۱۲ نفر توسط عوامل هلال احمر امدادرسانی شد.