هلال احمر آذربایجان غربی به ۱۱۲ نفر در سیل کمک‌رسانی کرد

ارومیه - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌غربی گفت: با پایان عملیات امدادرسانی در شهرستان‌های سیل زده چایپاره و خوی، امدادگران این جمعیت به ۱۱۲ نفر گرفتار در سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

حمید محبوبی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر بارش باران سیل آسا در شمال آذربایجان غربی، شهرستان‌های چایپاره و خوی دچار سیل شدند که کار امدادرسانی از عصر جمعه گذشته برای رفع آبگرفتگی منازل و برخی معابر و بخش‌ها آغاز و بلافاصله تیم‌های عملیاتی امدادی به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

وی اظهار کرد: به دنبال وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان چایپاره، ۹ تیم عملیاتی از این شهرستان در سه روستای بسطام، بابل آباد، تاج خاتون و همچنین سطح شهر قره ضیاالدین(چایپاره) اعزام و اقدام به تخلیه آب ۱۵ منزل مسکونی کردند.

محبوبی با اشاره به ارزیابی خسارت اولیه ادامه داد: در روستاهای بسطام، بابل آباد و تاج خاتون شهرستان چایپاره پس از ارزیابی منازل مسکونی به چهار خانواده آسیب دیده به استعداد ۱۶ نفر اقلام زیستی و غذایی تحویل داده شد.

وی گفت: در سه روستای الند، گوهران، بولاماج و سطح شهر در شهرستان خوی، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان خوی به همراه پایگاه امداد و نجات شهرستان چالدران در قالب ۶ تیم عملیاتی به ارائه خدمات امدادی و بشر دوستانه پرداخته و اقدام به تخلیه آب چهار منزل مسکونی کردند.

محبوبی با تقدیر از امدادگران هلال احمر اضافه کرد: این عملیات ۲ روزه در شهرستان‌های چایپاره و خوی با مشارکت ۱۵ تیم عملیاتی به استعداد ۵۶ نفر انجام و پس از ارائه خدمات لازم عملیات به اتمام رسید.

به گزارش ایرنا، در این حادثه ۱۹۲ نفر از سیل و آبگرفتی در شهرستان‌های مورد اشاره دچار حادثه شدند که از این تعداد به ۱۱۲ نفر توسط عوامل هلال احمر امدادرسانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha