رشت - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از مهار آتش در وسعت سه هکتار از نیزارهای منطقه چاف و چمخاله شهرستان لنگرود خبر داد.

امیر مرادی صبح دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: حریق از ساعت ۲۰ یکشنبه در سطح نیزارهای این منطقه آغاز شد و پس از ساعت‌ها تلاش بدون وارد آمدن خسارت جانی و مالی اواخر شب گذشته مهار شد.

وی عنوان کرد: در پی اعلام آتش سوزی در این منطقه، واحد آتش نشانی شهرداری چاف و چمخاله با همکاری واحد آتش نشانی شهرداری لنگرود با کلیه امکانات موجود آتش را مهار کردند. مرادی اضافه کرد: تلاش نیروهای آتش نشانی محلی جلوی ورود حریق به سمت مزارع و سیلوی ۲ هزار مترمکعبی آب و فاضلاب چاف و چمخاله را گرفتند و آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که تلاش همکاران پرتلاش در آتش نشانی چمخاله ولنگرود موجب مهار آتش شد.

فرماندار شهرستان لنگرود در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از بررسی علت این آتش سوزی خبر داد و افزود: طبق گزارش‌ها ظاهرا علت این حریق بی‌توجهی و سهل‌انگاری عده‌ای برای روشن کردن آتش در کنار نیزارها بوده است اما بررسی‌های بیشتر توسط کارشناسان پیرامون این حادثه در دست انجام است.

محمد رضا جلالی اضافه کرد: به علت عدم وجود راه دسترسی مناسب به منطقه آتش سوزی با کمک بخش خصوصی و استفاده از ماشین آلات سنگین منطقه نسبت به هموارسازی منطقه اقدام کردیم و با همت و همافزایی بین نیروهای کمک کننده این حریق فراگیر اطفاء شد.

وی از همه کسانی که در مهار این آتش با نیروهای آتش نشانی همکاری داشتند، قدردانی کرد.