۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۰:۰۱
کد خبر: 82634198
T T
۰ نفر
تكرار آتش سوزي هاي عمدي در نيزارهاي تالاب انزلي و حاشيه جاده ها

انزلي - ايرنا - با توجه به تكرار چندين باره آتش سوزي هاي عمدي در بندرانزلي كه بخش وسيعي از حاشيه جاده انزلي به رضوانشهر و نيزارهاي تالاب بين المللي انزلي را در برگرفته، لازم است مسئولان شهرستان چاره اي براي اينگونه حوادث بيانديشند.

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرستان بندرانزلي چهارشنبه شب در حاشيه اطفاي حريق به خبرنگار ايرنا گفت: ساعت 15و 46 دقيقه با تماس مردمي به سامانه 125 وقوع آتش سوزي علفزارهاي حاشيه جاده انزلي به رضوانشهر در ابعاد گسترده گزارش شد.
اسماعيل خجسته افزود: ماموران آتش نشاني بلافاصله به محل حادثه اعزام و به دليل گستردگي حريق و سرايت آن به نقاط ديگر از آتش نشاني هاي رضوانشهر و خمام نيز درخواست كمك شد.
وي با اشاره به عمدي بودن اين آتش سوزي تصريح كرد: متاسفانه برخي از افراد به دلايلي نامعلوم اقدام به آتش افروزي در اين منطقه كردند كه حدود 15 كيلومتر از علفزارهاي حاشيه اين جاده در آتش سوخت.
خجسته اضافه كرد: علاوه بر علفزار حاشيه جاده ، به دليل شدت آتش سوزي ، حريق به درختان حاشيه و نيزارهاي تالاب انزلي در روستاي سنگاچين نيز سرايت كرد كه با تلاش بي وقفه ماموران آتش نشاني ، در كمترين زمان ممكن كنترل و مهار شد.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرستان بندرانزلي از وقوع آتش سوزي عمدي ديگر در نيزارهاي منطقه چراغ پشتان تالاب انزلي خبر داد و افزود: متاسفانه اين آتش سوزي نيز به صورت همزمان رخ داد كه تعدادي از خودروهاي آتش نشاني در آن محل اقدام به اطفاي حريق كردند.
خجسته افزود: به دليل گستردگي آتش سوزي نيزارهاي تالاب كنترل آتش و مهار كامل آن چندين ساعت به طول انجاميد .
وي با اشاره به وقوع همزمان حريق در يك واحد مسكوني در بخش غازيان بندرانزلي گفت: با وجود درگير بودن ماموران آتش نشاني در اطفاي دو حريق عمدي در انزلي ، متاسفانه يك واحد مسكوني در كرد محله غازيان طعمه حريق شد كه در اين آتش سوزي، سقف اين واحد مسكوني ويلايي در آتش سوخت و از بين رفت.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرستان بندرانزلي يادآور شد: در عمليات هاي صورت گرفته در عصر امروز (چهارشنبه) در بندرانزلي علاوه بر استفاده از تمامي پرسنل و امكانات آتش نشاني بندرانزلي ، بنادر و دريانوردي ، آتش نشاني شهرهاي رضوانشهر و بخش خمام ، نيروهاي بسيجي ، سپاه و همچنين هلال احمر نيز ما را در امر اطفاي حريق ياري دادند.
به گزارش خبرنگار ايرنا تالاب زيباي انزلي با حدود تالاب انزلي با 193 كيلومتر مربع وسعت از مهمترين زيستگاه هاي پرندگان و آبزيان در جنوب درياي خزر است و بعنوان مهارگر سيلاب ها، مطبوع كننده هوا، پناهگاه پرندگان و آبزيان ، رويشگاه لاله ها و نيلوفرهاي آبي ، پالايش دهنده آلاينده ها ، تامين كننده آب كشاورزي مزارع پيرامون و تفرجگاه انسان ها از مدت ها پيش به دليل حجم بالاي رسوبات ، فاضلاب هاي صنعتي و شهري ، پسماندها و سموم كشاورزي در معرض آسيب شديد قرار دارد و آتش سوزي هاي اخير نيز زخم هاي كاري ديگري را بر پيكره آن وارد كرده است.
بندرانزلي در 40 كيلومتري غرب مركز گيلان واقع شده و 70 آتش نشان در سه ايستگاه آتش نشاني در امر خدمت رساني به مردم فعاليت مي كنند.
خبرنگار: رضا اكبري ** انتشاردهنده: كبيري
7471/2007