تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: امروز /دوشنبه/ هوای گرمی در زنجان مستقر است و از فردا دمای هوا در مناطق مختلف استان کاهش خواهد یافت.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است که از بعدازظهر با افزایش پوشش ابر و وزش باد شدید همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای برخی مناطق استان نیز رگبار و بارش های پراکنده و رعد و برق پیش بینی شده است، اظهار داشت: با توجه به بارشهای رگباری و تگرگ، هشدار زرد هواشناسی مبنی بر احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها صادر شده است.

سلطانی از هم استانی ها خواست از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی و عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و بناهای غیرایمن اجتناب کنند.

وی دمای فعلی هوای زنجان را ۲۳ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۵ و ۳۵ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۶ درجه، خرمدره ۱۹ و ۳۶ درجه، آببر ۲۵ و ۳۷ درجه، سلطانیه ۱۵ و ۳۴ درجه، قیدار ۱۸ و ۳۴ درجه و ماهنشان ۲۳ و ۳۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.