ارومیه - ایرنا - سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت آلو از سطح سه هزار و ۳۰۰ هکتار باغ‌های این استان آغاز شد.

علی دیانتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه، آذربایجان غربی یکی از قطب‌های تولید میوه در سطح کشور است که تنوع ارقام آن‌ها یکی از مزیت‌های باغداری استان به شمار می‌آید، افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۷ هزار تن محصول آلو در استان برداشت شود.

وی ادامه داد: ارقام آلو در چندین نوع مثل آلو قطره طلا، شابلون، سانتاروزا، کالیفرنیا، آنجلینا، گوشتی، خاکی، اختری و انواع آلوهای بومی دراستان تولید می‌شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: این محصول در تمامی شهرهای استان کاشت شده که بیشترین آن در ارومیه است که به ترتیب شهرستان‌های شاهین دژ، مهاباد، میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

وی به مدت زمان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت: از نظر زمان برداشت آلو به ارقام زودرس مثل سانتاروزه و دیررس مثل آلو خاکی و کالیفرنیا تقسیم می‌شوند و برداشت مابقی ارقام نیز مابین این دو رقم است.

آذربایجان غربی دارای ۱۲۰ هزار باغ است که بیشترین این باغ‌ها در ارومیه مرکز استان واقع شده‌اند.