گرگان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: تبیین دستاوردهای نظام، ارتقای دانش و بینش جامعه و زدودن غبار تحریف و فتنه در جنگ روایت‌ها از جمله اقدامات موثر ایرنای استان برای راهنمایی اندیشه‌ها و افکار عمومی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد رعیت روز دوشنبه در جریان حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان اظهار کرد: پیشگامی خبرگزاری جمهوری اسلامی برای بیان روایت‌های دست اول با فعالیت مستمر و هدفمند، این رسانه را در جایگاه شاخص همراهی با نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم قرار داده است.

وی بیان کرد: همراهی دیگر رسانه‌های گلستان در عمل به جهاد تبیین و جلوگیری از فتنه‌انگیزی دشمنان، شایسته تقدیر و احترام است که امیدواریم این روند با برخورداری بیشتر فعالان این بخش از دانش روز تداوم پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: یکی از روش‌هایی که می‌تواند به نقش‌آفرینی رسانه‌های گلستان در جهاد تبیین کمک کند، تجهیز به علم و دانش جدید خبرنگاری است که در راستانی آن طی یکسال گذشته بیش از ۱۰ دوره تخصصی آموزشی در استان برگزار شد که امیدواریم نتیجه آن، بهبود کیفیت تولیدات خبری و رسانه‌ای گلستان باشد.

رعیت در ادامه بر ضرورت معرفی بیشتر و بهتر مفاخر گلستان برای الگوسازی آنان میان نسل جوان اشاره کرد و گفت: برخی از این بزرگان علم و ادب هنوز برای مردم استان ناشناخته‌اند که تلاش می‌کنیم با برگزاری همایش‌های ملی و استانی، جامعه و به‌خصوص نسل جوان را با آنان آشنا کنیم.

وی گفت: یکی از این چهره‌های ادبی، میر سیدشریف جرجانی، استاد حافظ شیرازی شاعر نامدار ایرانی است که آن‌گونه که انتظار می‌رود در گلستان شناخته شده نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: برای کمک به معرفی بهتر این ادیب، امسال و همزمان با همایش بین‌المللی حافظ در شیراز، همایش معرفی سیدشریف جرجانی در گلستان برگزار خواهد شد.

رعیت همچنین به سکونت ابوعلی‌سینا دانشمند نامدار ایرانی در شهر تاریخی جرجان مطابق کتب تاریخی اشاره کرد و گفت: ابن‌سینا برای یادگیری برخی علوم به این منطقه سفر کرد که یکی از دلایل آن، ظرفیت بالای علمی جرجان و سکونت دانشمندان مطرح در آن بود.

وی اظهار کرد: معرفی هر چه بیشتر این قابلیت‌های تاریخی و دانشمندان گلستانی، نیاز مهم و محوری جامعه برای الگوگیری جوانان از آنان است که تلاش می‌کنیم زمینه تحقق آن را فراهم کنیم.