تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹

کاشان _ ایرنا _ رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: ۴۳ تخلف زیست محیطی توسط محیط بانان اردستان در سال گذشته شناسایی شد و ۴۳ متخلف دستگیر شدند.

حسین شواخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرونده افراد متخلف به مراجع قضایی ارجاع شده است و قطعا برخورد قاطع صورت می‌گیرد.
وی اظهار کرد: این تخلفات شامل شکار غیر مجاز پرندگان ، شکار غیر مجاز پستانداران، زنده‌گیری پرندگان، آلودگی‌های زیست محیطی و خرید و فروش غیر مجاز حیوانات وحشی بوده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان بیان کرد: بیشترین جرایم مشاهده شده در این شهرستان مربوط به شکار غیر مجاز پرندگان و پستانداران وحشی در منطقه حفاظت شده کهیاز و مناطق آزاد بوده است.
شواخی افزود:در برخورد با این تخلفات تعداد ۱۰ قبضه سلاح مجاز، چهار قبضه سلاح غیرمجاز همراه با تعدادی ادوات شکار و صید کشف و جمع‌آوری شده است.
منطقه حفاظت شده کهیاز با مساحت ۹۹ هزار هکتار در شرق اردستان و پناهگاه حیات وحش خاروکوه با وسعت ۳۲۶هزارهکتار در شمال شهرستان تحت مدیریت حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان است
شهرستان اردستان ۹۴ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ، ۸۷۰ هزار هکتار مرتع و ۲ زیستگاه حیات وحش (منطقه حفاظت شده کهیاز با ۹۲ هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع خارو با ۱۰۲ هزار هکتار وسعت) دارد و گونه هایی همچون کل و بز، قوچ و میش، جبیر، هوبره، زاغ بور، کبک و تیهو، گربه وحشی، روباه، گرگ، کفتار، گربه شنی و کاراکال را در خود جای داده است
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.