بروجرد - ایرنا - امام جمعه بروجرد گفت: خبرنگاران در آگاهی بخشی و بصیرت افزایی به جامعه نقش مهمی دارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعلی حسینی روز سه شنبه در مراسم ویژه روز خبرنگار و غبار روبی گلزار شهدای بروجرد و مزار شهید خبرنگار محمود صارمی افزود: خبرنگاری وظیفه سنگین و مهمی است خبرنگاران در آگاهی بخشی و بصیرت افزایی نقش ایفا کنند.

وی اظهار کرد: جامعه‌ای موفق است که آگاهی و بصیرت ملت آن بالا باشد در طول تاریخ هرگاه اسلام شکست خورده از بی بصیرتی مردم بوده و همیشه حاکمان دینی تلاش دارند تا مردم آگاهی داشته باشند.

امام جمعه بروجرد بیان کرد: خبرنگاران برای حل معضلات و مشکلات جامعه باید راهکارهای مناسب را با گرفتن نظرات کارشناسان ارائه دهند.

حجت الاسلام حسینی افزود: بیان انتقادات سازنده و منصفانه توسط خبرنگاران باعث تقویت نظام می‌شود.

وی ادامه داد: خبرنگارانی که در جهت معضلات جامعه قلم فرسایی می‌کنند قابل تقدیر هستند، خبرنگاران با کار درست و دقیق اعتمادسازی می‌کنند.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی درست و رعایت امانتداری از ویژگی‌های خبرنگاران مومن و انقلابی است.

امام جمعه بروجرد گفت: اگر در زمان امام حسین(ع) مردم آگاهی کامل داشتند و فریب تبلیغات غلط دشمنان را نمی خوردند واقعه تلخ عاشورا اتفاق نمی افتاد، مردم در آن زمان ایمان داشتند ولی بصیرت کافی را نداشتند و فریب دسیسه‌های دشمن را خوردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا خبرنگاران به همراه مسوولان به مناسبت روز خبرنگار و ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی با حضور در گلزار شهدای بروجرد و مزار شهید صارمی با مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.