تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: امروز / سه شنبه / و فردا شرایط جوی در مناطق مختلف این استان ناپایدار است.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تا پایان هفته در ساعات بعدازظهر، شاهد وزش باد با سرعت نسبتا شدید در استان خواهیم بود، افزود: رگبارهای محلی و پراکنده نیز در روزهای آینده برای استان پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است و به لحاظ دمایی نیز نوسانات چشمگیری را شاهد نخواهیم بود.

سلطانی اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته سجاس و دانشگاه زنجان با ۱۷ درجه خنکترین و گیلوان با ۴۰ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان زنجان بودند.

وی دمای فعلی هوای زنجان را ۲۴ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۷ و ۳۵ درجه، ابهر ۱۸ و ۳۶ درجه، خرمدره ۱۹ و ۳۶ درجه، آببر ۲۶ و ۳۸ درجه، سلطانیه ۱۶ و ۳۵ درجه، قیدار ۱۷ و ۳۴ درجه و ماهنشان ۲۳ و ۳۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.