بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان در آغاز گرامیداشت برنامه‌های هفته خبرنگار از خبرنگاران به عنوان سربازان میدانی حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: اقدامات خبرنگاران در تبیین دستاوردها و نبرد رسانه‌ای با جبهه دشمن قابل تقدیر است.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز سه‌شنبه با حضور در گلزار شهدای بندرعباس و عطر افشانی و غباروبی قبور مطهر شهدا به‌ویژه شهید خبرنگار شهید یوسف دقت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از عناصر موثر در همه عرصه‌ها به ویژه در دفاع مقدس بودند که توانستند اتفاقات زمان جنگ تحمیلی و رشادت‌ها، خلوص نیت و ویژگی‌های خاص اخلاقی شهدا را به تصویر کشیده و به رشته تحریر در بیاورند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و خبرنگاران در این عرصه نیز گام‌های خوبی برداشته‌اند و روایتگری درستی از رخدادهای دفاع مقدس داشته‌اند و با روایت صحیح توانستند سبب حضور افراد بیشتری در جبهه‌ها حضور یابند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: روایت صحیح از واقعیات، تبیین دستاوردهای نظام، راستگویی و صداقت ویژگی‌هایی است که از خبرنگاران انتظار می‌رود.

دوستی تصریح کرد: تنهایی خبرنگاران را در نبرد رسانه‌ای با جبهه دشمن درک می‌کنیم و می‌دانیم دشمن با امکانات کامل و با عده زیادی در میدان است و خبرنگاران ما با امکانات محدود و تنگناها در حال تلاش هستند.

وی با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران گفت: خبرنگاران سربازان میدانی حمایت از نظام هستند، این حمایت با روایت درست از ابتدای انقلاب در حال انجام بوده و در حال حاضر نیز در جنگ رسانه‌ای با دشمن حضوری موثر داشته‌ و دارند.

به گزارش ایرنا، امروز همزمان با ۱۷ مرداد ماه و آغاز هفته خبرنگار استاندار هرمزگان بعد از حضور در گلزار ملکوتی شهدای بندرعباس و ادای احترام به مقام والای شهیدان بزرگوار شهر بندرعباس با حضور در منزل شهید یوسف دقت، شهید خبرنگار و رسانه‌ای این استان با خانواده این شهید والا مقام دیدار و روز خبرنگار را به آن‌ها تبریک گفت.

دوستی با اشاره به ترور شهید دقت توسط منافقین کوردل بیان کرد: سازمان منافقین یک سازمان خونخوار است که اساسش با ریختن خون بی‌گناهان شکل گرفته و باید آن‌ها را بنیانگذاران داعش دانست زیرا منافقان سال‌ها قبل از داعش، جنایات غیر انسانی را آغاز کردند.

وی افزود: خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای ترور نماد عینی، جنایات سازمان منافقان هستند که یک جوان ۱۹ ساله را بی‌هیچ جرمی به شهادت رسانده‌اند و از هیچ جنایتی برای مقابله با نظام اسلامی فروگذار نکرده‌اند.

برنامه‌های ۱۷ مرداد گرامیداشت روز خبرنگار در سالجاری، در آیینی متفاوت با ادای احترام و نثار گل به مقام والای شهدای هرمزگان با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جمعی از فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی این استان آغاز شد.

در این آیین که همزمان با روز خبرنگار با حضور اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، جمال خوشکام مدیرکل روابط عمومی استانداری و جمعی از مسوولان استان برگزار شد، مدیران، خبرنگاران و عکاسان خبری استان هرمزگاان با حضور بر سر مزار شهیدان در گلزار شهدای بندرعباس ضمن قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتند و با آنان تجدید میثاق کردند.

۱۷ مرداد یادآور شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور ارج نهادن به جایگاه خبر و خبرنگار، سالروز شهادت این شهید بزرگوار را در تقویم ملی به عنوان روز خبرنگار ثبت کرده است که در سال‌های اخیر این مناسبت به مدت یک هفته پاس داشته می‌شود.