مشهد- ایرنا- شهردار منطقه یک مشهد گفت: مدیریت شهری خدمات زیادی برای آسایش شهروندان و توسعه شهر انجام می‌دهد و بازتاب این خدمات بدون همراهی و همکاری رسانه‌ها میسر نیست.

جواد مسلم روز سه شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز خراسان رضوی افزود: شهرداری مشهد به صورت شبانه روزی مشغول تلاش برای خدمت رسانی به مردم است، اما این تلاش‌ها نمود عینی لازم برای مردم ندارد لذا نیازمند همراهی رسانه ها در این خصوص هستیم.

وی اضافه کرد: طرح های تفصیلی جدید مناطق شهری مشهد بازنگری و ابلاغ شده است که با ابلاغ این طرح ساخت و سازها در منطقه رونق می‌گیرد.

شهردار منطقه یک مشهد ادامه داد: ضوابط بلندمرتبه سازی در منطقه نیز به زودی ابلاغ می شود.


منطقه یک شهرداری مشهد، با حدود هزار و ۵۰۵ هکتار مساحت به لحاظ مرکزیت شهری از نظر تجاری،‌اداری،‌ جمعیت و ترافیک بیش از اندازه ای را در خود جای داده است،این شهرداری در سال ۱۳۶۳ تاسیس شده است.

جمعیت این منطقه طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۱۶۷ نفر است. «احمد آباد، راهنمایی، فلسطین، آبکوه، ارشاد، سجاد، گوهرشاد، کلاهدوز، کوی دکتری، صاحب الزمان و سعد آباد» از محلات این منطقه هستند.

به گزارش ایرنا، ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار و مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهر مزارشریف افغانستان از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز خبرنگار انتخاب شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی قدیمی ترین آژانس خبری در ایران محسوب می شود که در سال ۱۳۱۳ خورشیدی تاسیس شده و از نظر وسعت پوشش خبری و فعالیت دفاتر خبری در داخل و خارج از کشور بزرگترین بنگاه خبری ایران است.