قصرشیرین- ایرنا- فرمانداران شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در پیام‌های جداگانه‌ای با گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و بزرگداشت روز خبرنگار تلاش‌های فعالان عرصه رسانه و خبر را در انعکاس اخبار و واقعیت‌های جامعه ارج نهادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست فرمانداری قصرشیرین با ارسال پیامی به مناسبت روز خبرنگار گفت: هفدهم مرداد ماه روز شهادت خبرنگار برجسته کشور شهید محمود صارمی و روز بزرگداشت خبرنگار و مطبوعات بر تمام فعالان این عرصه گرامی باد. نامگذاری روز خبرنگار نشانه اهمیت و ضرورت مطبوعات و اطلاع رسانی در جامعه و تسریع در آگاه سازی و شفافیت در و برای جامعه مدنی است که رسالت خبرنگاری نیز چیزی جز این موضوع نبوده و نخواهد بود.

«محمد نجفی» در ادامه این پیام افزود: روز خبرنگار روز پیروزی تفکر و اندیشه بر قدرت و پاسبانی از تعدی به مرزهای فرهنگی است و از این رو، روز قلم و شهدای اهل قلم را بر تمام خبرنگاران سخت کوش و فعالان عرصه خبر و خبر رسانی تبریک و تهنیت عرض می کنم.

فرماندار سرپل ذهاب نیز با صدور پیامی با تبریک روز خبرنگار به خصوص به تلاش گران عرصه رسانه این شهرستان گفت: خبرنگاران طلیعه داران آگاهی در جامعه هستند و رسالت آن ها در امتداد رسالت انبیاء الهی قرار دارد.

«صدرالله بابلی» افزود: رسانه ها به عنوان بازوان جامعه همیشه در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی و مردم و جامعه گام برداشته‌اند و تلاش و کوشش اصحاب رسانه برای آبادانی و ایجاد امید و نشاط در سطح جامعه ستودنی و شایسته تقدیر است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: نقش رسانه ها در مطالبه گری دلسوزانه و صادقانه می تواند بسترساز جامعه ای پویا و روبه تکامل باشد و اگر نقد منصفانه و چشمان بیدار و زبان گویای اهالی رسانه نباشد، جامعه دچار رکود خواهد شد و بی شک مسیر رشد و بالندگی جامعه کند خواهد شد.

بابلی ادامه داد: بدون تردید همه مدیران و صاحبان خرد باید نقدهای منصفانه خبرنگاران متعهد به آرمان های انقلاب اسلامی و دلسوز به رشد و تعالی جامعه را ارزشمند به شمار آورند و از آن به عنوان یک فرصت برای اصلاح امور استفاده کنند.

او گفت: اصحاب رسانه وظیفه ای خطیر و برجسته دارند، آن ها با مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر نقش مهمی در جهاد تبیین و ایجاد روحیه امید و نشاط اجتماعی دارند و تلاش آن ها برای خنثی کردن توطئه های دشمنان و بیان حقایق ارزشمند است.

فرماندار سرپل ذهاب افزود: امروز جامعه بیش از هر زمانی نیازمند انسجام است و نقش رسانه ها در این راستا خطیر است و همانطور که شاهد بوده ایم رسانه های شهرستان در این مسیر نقش مهمی را در انسجام و وفاق اجتماعی ایفا کرده اند و تاثیرات آن را ما در سطح شهرستان سرپل شاهد بوده ایم.

فرماندار گیلانغرب نیز با صدور پیامی با گرامیداشت هفدهم مرداد ماه در پیامی روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و رسانه تبریک گفت و افزود: پیام آوران عرصه رسانه، راویان رویدادها و طلایه داران راستین خبر در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسیر اعتدال را با مشعل فروزان روشنگری و چشمانی باز و زبانی گویا پیموده؛ با واژگان سازی برآمده از حقایق، آگاهی بخشی به جامعه را پیشه خود دارند.

«وحید محمدی» افزود: تاریخ نگاران زمانه، از مجرای اطلاعات دقیق و وثیق، تصویر عینی واقعیت ها را ثبت کرده و همسو با وجدان اخلاقی، شرافت حرفه ای و احترام به حقوق فردی و حفظ حریم و شئون انسانی اهتمام می ورزند.

وی اظهار کرد: خبرنگاران و قلم نگاران قاصدان و بذر نشانان صداقت و صراحت اند که واژگان را هنرمندانه کاشته و درخت امید را به بار می نشانند.

فرماندار گیلانغرب گفت: بر این اساس دولت سیزدهم برخاسته از روح مهار تورم و رشد تولید بر مدار ایرانی قوی، رونق تولید، اعتماد و ارتباط دو سویه با رسانه ها را مشی خود قرار داده و تداوم بخش این حرکت پویا و بالنده خواهد بود، در این راستا همت والای شما خبرنگاران در انعکاس اخبار و اطلاعات سازمان های دولتی و بیان مشکلات مردم و واقعیت های جامعه امری ارزشمند و رسالتی بس سترگ است.

وی عنوان کرد: بر خود وظیفه می دانم تلاش صادقانه، عدالت، صداقت، امانت داری و پایندی به منشور حقوق حرفه ای این قشر را در قبال جامعه و مخاطبان پاس داشته، مراتب قدردانی خود را از جامعه رسانه ای شهرستان گیلانغرب همزمان با فرا رسیدن هفدهم مردادماه سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اعلام دارم.

شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارند.