اصفهان - ایرنا - معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: رسانه‌ها عنصر اصلی امیدآفرینی در جامعه هستند، لذا باید از آنها بویژه در زمینه ایجاد نشاط اجتماعی بهره بُرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال حیدری روز سه‌شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان اصفهان افزود: نشاط اجتماعی با فعالیت رسانه‌ها ارتباط مستقیم دارد، بنابراین اصحاب رسانه باید به ایجاد فضای مناسب برای همگان بکوشند.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان اضافه کرد:"جهاد تبیین" که همواره مورد تاکید قرار گرفته است، به اهمیت بیان، نشر و بازنشر دستاوردها و کارهای مثبت در جنبه‌های مختلف می پردازد و عنصر اصلی در تحقق آن نیز وسایل ارتباط جمعی هستند.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز که در این بازدید حضور داشت، خاطرنشان کرد: در صورتی که انصاف، عدالت، نقد درست و پرهیز از سیاه‌نمایی با فعالیت رسانه‌ها عجین باشد، توسعه و تحول در تمام بخش‌ها نیز رقم خواهد خورد.

رسول میرباقری افزود: انعکاس بیشتر اخبار با رویکرد مثبت، نیاز امروز جامعه ماست و باید بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در جریان این بازدید تصریح کرد: توجه بیشتر به خانواده‌ها، جوانان و دختران از نیازهای ضروری کشور ماست، لذا نیاز داریم که رسانه‌ها نیز به این مقوله‌ها بیشتر بپردازند.

فرزانه کلاهدوزان ادامه داد: حل مسائل اجتماعی و آسیب‌ها تا حد زیادی نیازمند پیگیری از سوی خبرنگاران و رسانه‌ها و بطورکلی مُطالبه‌گری است.

به گزارش ایرنا، پس از شهادت محمود صارمی مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف در سال ۱۳۷۷ و در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف کشور افغانستان بدست ترورریست‌ها، شورای فرهنگ عمومی کشور در نخستین سالگرد این رخداد، ۱۷ مرداد را بعنوان "روز خبرنگار" نامگذاری کرد.