سرعت عمل رسانه‌های مُعتبر مانع سیاه‌نمایی "شبه رسانه‌ها" می‌شود

اصفهان – ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به اهمیت و نقش رسانه در دنیای کنونی گفت: سرعت عمل رسانه‌های رسمی و معتبر از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی در انتشار اخبار مانع مهمی در مقابل سیاه‌نمایی "شبه‌رسانه‌ها" و رسانه‌های زرد است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز سه‌شنبه به مناسبت "روز خبرنگار" در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان افزود: فضای کنونی جامعه در انتشار اخبار و رویدادها، خیلی مجال تامل و صرف زمان زیاد به مخاطبان را نمی‌دهد زیرا سرعت تغییرات و انتشار اخبار در رسانه ها، بسیار زیاد شده است.

وی اظهار داشت: اگر رسانه‌های رسمی و مورد قبول به رسالت خود توجه نکنند، شبه رسانه‌ها و رسانه‌های زرد، خلاء آنها را پُر می‌کنند بطوریکه درست کردن آن میز کاری سخت و دشوار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: آموزش و پرورش با رسانه اشتراکاتی دارد بطوریکه رسانه بعنوان یکی از ارکان مهم دموکراسی در این دستگاه تبیین می‌شود و از سویی خود رسانه هم بُعد آموزشی دارد و کارکردش باعث فرهیختگی آحاد جامعه می‌شود.

به گفته وی، نقش رسانه‌ها از منظر توسعه یافتگی نیز قابل توجه است زیرا هر جامعه‌ای که دسترسی بیشتری به رسانه‌ها و تعداد بیشتری شمارگان، بیننده و مخاطب داشته باشد، از پارامترهای توسعه‌یافتگی بیشتری نیز برخوردار است.

ابراهیمی تاکید کرد: اگر قائل به گام برداشتن در مسیر توسعه هستیم باید به رسانه‌های خود بهای بیشتری بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، یکی از اقدامات خاصی که هم اینک در آموزش و پرورش دنبال می‌شود توجه به بُعد رسانه‌ای بودن روابط عمومی است که این مهم نتایج مطلوبی را برای دستگاه تعلیم و تربیت استان بدنبال داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: یکی از این نتایج این کار، انعکاس اقدامات ویژه در آموزش و پرورش است که این حرکت رسانه‌ای بازخورد مطلوبی را در میان جامعه هدف این اداره اشته است.

به گزارش ایرنا، شورای فرهنگ عمومی کشور پس از شهادت محمود صارمی مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف در سال ۷۷ بدست ترورریست‌ها، در نخستین سالگرد این رخداد، ۱۷ مرداد را بعنوان "روز خبرنگار" نامگذاری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha