بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: تلاش مدیران دستگاه های اجرایی استان در کاهش تورم موثر است و باید در این زمینه تلاش شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: گره خوردن شعار سال با اقتصاد نشان از توجه رهبر معظم انقلاب به موضوع اقتصاد و تورم و اهمیت آن است بر این اساس باید تلاش شود تا تورم کنترل شود.

وی افزود: باید شاخص های کاهش تورم شناسایی و در اختیار دستگاه های متولی قرار گیرد و اقدامات کارشناسی شده در این زمینه انجام شود.

کاهش تورم نقطه به نقطه در تیرماه امسال

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی هم در این نشست افزود: تیرماه امسال تورم نقطه به نقطه در استان ۴۰.۴ است که نسبت به ماه قبل ۴.۱ درصد کاهش یافت.

مرتضی بهزادفر اظهار کرد: تورم نقطه ای گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات با کاهش ۷.۷ واحد درصدی به ۳۳.۳ درصد و گروه کالاهای غیر خوراکی و خدمات با کاهش ۰.۵ واحد درصدی به ۴۷.۱ درصد رسیده است.

وی افزود: نرخ تورم ماهانه خراسان شمالی در تیرماه جاری به ۱.۴ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل ۱.۳ واحد درصد کاهش داشته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: نرخ تورم سالانه خانوارهای استان در تیرماه ۱۴۰۲ به عدد ۵۴.۵ رسیده که نسبت به ماه قبل ۱.۷ درصد کاهش یافته است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.