۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85238468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخ تورم در خراسان شمالی کاهشی شد

۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۸:۳۳
کد خبر: 85238468
نرخ تورم در خراسان شمالی کاهشی شد

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: نرخ تورم استان با روندی کاهشی از ۵۷.۴ درصد در اردیبهشت ماه به ۵۱.۶ درصد در پایان شهریورماه جاری رسید.

مرتضی بهزادفر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نرخ تورم استان در اردیبهشت ماه سالجاری ۵۷.۴ درصد بود که از نظر رتبه در جایگاه چهارم بین استان های کشور قرار داشت ولی با اجرای سیاست های تورمی در کشور و رصد شاخص های موثر بر تورم این شاخص در استان کاهش یافت.

وی شاخص نرخ تورم سالانه کشور در شهریورماه امسال را ۴۶.۱ درصد عنوان کرد و افزود: اگرچه این شاخص در استان کاهشی بوده ولی هنوز هم ۵.۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و با سیاست های اقتصادی جدید امیدوار هستیم این شاخص باز هم بهبود یابد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی ادامه داد: در آخرین گزارش که شهریورماه توسط مرکز آمار ایران منتشر شده، رتبه استان ضمن حفظ روند کاهشی نرخ تورم از جایگاه چهار به جایگاه ۶ در بین استان های کشور رسید.

به گفته بهزادفر؛ نرخ تورم کشور در اردیبهشت ماه سال جاری ۴۹.۱ درصد بود.

خراسان شمالی ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی با ۲۸۷ واحد صنعتی فعال با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دارد که افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ کارگر در این واحدهای صنعتی اشتغال دارند.

اکنون حدود ۳۰ هزار واحد صنفی شامل بیش از پنج هزار و ۵۷۰ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد ارائه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی و سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی در خراسان شمالی زیر نظر ۱۴۰ اتحادیه صنفی این استان فعالیت دارند.

سهم اشتغال خراسان شمالی در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است و سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha