کرمانشاه - ایرنا - رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از کاهش ۲۷ درصدی جان باختگان حوادث رانندگی درون شهری در ۴ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد.

سرهنگ «محمد حیدری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: پلیس راهور با انجام اقدامات اثر بخش و اجرای طرح های مختلف از جمله برخورد با رانندگان دارای سرعت های غیر مجاز، برخورد با رانندگان هنجار شکن و دارای تخلفات حادثه ساز در سال جاری نتایج مثبت و اثر بخشی حاصل شده است.

وی ادامه داد: نتیجه مجموع این اقدامات کاهش ۲۷ درصدی جان باختگان ناشی از حوادث ترافیکی در چهار ماه سپری شده از سال جاری در معابر درون شهری استان بوده است.

سرهنگ حیدری یادآوری کرد: در حالی که طی چهار ماهه اول سال گذشته ۵۲ نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند امسال این آمار به ۳۸ نفر رسیده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با اشاره به اقدام های سازنده پلیس در ترویج فرهنگ ترافیکی، یادآور شد: ترویج فرهنگ ترافیکی در بین اقشار مختلف جامعه و آموزش به کودکان به عنوان آینده‌سازان کشور در مدرسه‌ها، مهدکودک ها نقشی انکارناپذیر در کاهش سوانح رانندگی دارد و در این بین رسانه‌ها نقشی موثر در اطلاع رسانی،آگاه سازی و ترویج فرهنگ ترافیکی دارند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار ۴۵ کیلومتر مربع، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این میزان ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.

همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می گیرد.

۶۸۰ هزار دستگاه خودرو در استان کرمانشاه موجود است که ۶۵ درصد از آنها در شهر کرمانشاه در حال تردد هستند.