۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸
کد خبر: 83251032
T T
۰ نفر
تردد در جاده هاي استان كرمانشاه افزايش 6 درصدي داشته است

كرمانشاه - ايرنا- رئيس پليس راه استان كرمانشاه از افزايش 6 درصدي تردد در راه هاي مواصلاتي استان در ايام سپري شده از تعطيلات نوروزي خبر داد.

به گزارش ايرنا؛ سرهنگ 'محمد حيدري' روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق اعلام همكاران پليس راه در نقاط مختلف استان، مشكل ترافيكي خاصي وجود ندارد و ترددها با وجود رشدي كه داشته به شكل روان در جريان است.
وي ادامه داد: خوشبختانه در مدت سه روزي كه از تعطيلات نوروزي مي گذرد حادثه رانندگي خاصي در محورهاي استان كرمانشاه نداشته ايم و بسيار اميدوارم اين روند تا پايان تعطيلات نوروزي ادامه داشته باشد.
سرهنگ حيدري تصريح كرد: با توجه به اينكه سرعت و سبقت هاي غيرمجاز مهمترين علل سوانح رانندگي را تشكيل مي دهند، مهمترين توصيه ما به رانندگان پرهيز از اين دو عامل خطرناك است كه در تعطيلات نوروزي سال قبل بيش از 80 درصد از فوتي هاي سوانح رانندگي را به خود اختصاص داد.
رئيس پليس راه استان كرمانشاه همچنين از حضور 105 گشت محسوس و نامحسوس در جاده هاي استان براي كمك به مردم و همچنين كنترل رفتار رانندگان خبر داد و گفت: 110 دوربين ثابت و سيار نيز براي ثبت سرعت و رفتار رانندگان در نقاط مختلف نصب شده است.
وي ضمن آنكه رانندگان را به رعايت قوانين و مقررات رانندگي فرا خواند، ياداور شد: چناچه راننده اي در طول مسير مرتكب 2 تخلف حادثه ساز مانند سرعت، سبقت غيرمجاز و انحراف به چپ گردد، خودروي وي به مدت 72 ساعت توقيف خواهد شد.
سرهنگ حيدري در پايان با بيان اينكه در ايام تعطيلات نوروز سال گذشته، 22 نفر جان خود را از دست داده و 270 نفر نيز زخمي شدند، ابراز اميدواري كرد تا رانندگان با رعايت قوانين و مقررات از بروز سوانح و حوادث جاده اي جلوگيري كنند.
استان كرمانشاه در مجموع بيش از هشت هزار كيلومتر راه اصلي، فرعي و روستايي دارد.
7458/3033