گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: در حکمرانی متعالی الگوی بومی ایرانی- اسلامی مورد توجه بوده و جایگاه رسانه در قلب این حکمرانی متعالی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد زنگانه عصر چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در تالار فخرالدین اسعد گرگانی افزود: برای تحقق حکمرانی سالم، خوب و متعالی نقش و جایگاه رسانه را باید به خوبی درک کنیم و بی شک حکمرانی که در آن مسوولیت پذیری و پاسخگویی حرف اول را می زند.

وی اظهار کرد: رسانه ها حلقه میانی بین مردم و دولت بوده که مطالبه گری حداکثری را انجام داده که کف آن زمانی به اوج رسیده که نزدیک به نتیجه شود.

استاندار گلستان بیان کرد: پیگیری مطالبه به حق و پاسخگویی مسوولان مورد انتظار بوده و بیشتر مدیران استانی پاسخگو اصحاب رسانه هستند و خبرنگاران هم بی شک تبیین گر و روشنگر مباحث مختلف در استان هستند.

وی افزود: رعایت اخلاق حرفه ای از طرف اصحاب رسانه و مدیران مورد توجه ویژه است و برای تعامل بهتر مدیران و استفاده از ظرفیت خبرنگاران سواد رسانه ای را باید ارتقا دهیم.

زنگانه گفت: رعایت قانون بر همه مردم از جمله مدیران و اصحاب رسانه واجب بوده و باید به انصاف و عدالت رعایت شود.

وی بیان کرد:خبرنگاران افسران عرصه جنگ و تهاجم فرهنگی بوده و در این مورد هم همانند هشت سال جنگ تحمیلی نقش آفرینی می کنند.

استاندار گلستان تصریح کرد: تسهیلگری برای بیمه خبرنگاران پیگیری شده و مطالبات دیگر آن ها هم بررسی می شود، مظلوم ترین قشر بی شک خبرنگاران هستند و برای رفع مشکلات آنها اهتمام ویژه ای صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: تمام پروژه های استان گلستان باید پیوست رسانه ای داشته باشد و در شورای اداری به صورت بخشنامه هم ابلاغ خواهد شد.

زنگانه افزود: پیشرفت و توسعه استان گلستان با همکاری و حمایت های اصحاب رسانه محقق خواهد شد و تا کنون بهترین نقش آفرینی را در این مهم داشتند.

وی اظهار کرد: رشد اقتصادی استان قابل توجه و مثبت بوده است و گلستان، قم و سمنان بهترین رشد اقتصادی را در کشور داشتند.

استاندار گلستان بیان کرد: رشد و توسعه با وحدت و انسجام شکل می گیرد و استان گلستان که چهل سال از استان های دیگر عقب بوده با همدلی در چند سال اخیر گام برداشته با وجود اینکه برخی افراد متاسفانه در وحدت شکنی تلاش می کنند.

وی گفت: تقویت امید و ایمان،تبیین و روشنگری محور فعالیت اصحاب رسانه باید باشد که منجر به پیشرفت و توسعه بیشتر جامعه خواهد شد.